View Single Post
Jeg har Gjensidige. Fra tidligere erfaringer med dette forsikringsselskapet så har de alltid utbetalt pengene ganske raskt, ble tidligere ifjor frastjålet en ganske dyr jakke - og de stilte faktisk ingen spørsmål i det heletatt. Fikk pengene dagen etter hvis jeg ikke husker feil. Det er så sykt typisk at dette skulle skje med meg, jeg er midt oppi alt av eksamener nå og prøver å leve et balansert studentliv. Jeg tror ikke det er så vanlig at unge individer som akkurat har fylt 20 er sånne store svindlere altså, men kan være jeg tar feil.

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Det er din feil at DU gjør deg selv så beruset at du klarer å gi fra deg både pin-koder, cash, og passord. Det var vel ingen som tvang deg? Det bør ringe en bjelle her. Som du sier selv, du skulle sagt nei til både å ta ut penger, og dra på nach til disse folkene, og det var strengt tatt fremmede personer.

Skal ikke si at du har et rusproblem, kanskje du bare er sårbar for rusmidler. Men kan si såppas at alkohol-problemer ikke belyses nok i samfunnet. Alkoholisme er ikke bare det at man "drikker hver dag". Problemene oppstår når det går utover jobb, familie, og selvsagt fornuft.

Hvem sin feil mener du det er, at du blir utnyttet når du er dritings og uberegnelig? Hvem har vel ikke blitt blakk etter en kveld på byen, med pene jenter, lovnader og mer...
Vis hele sitatet...
Det er jo åpenbart ikke min feil at andre mennesker har onde intensjoner? Vi bor i Norge og dette er sånt man lærer på skolen, man skal ikke utnytte og lure folk for å oppnå ting i livet. Spesielt det å stjele penger fra andre er jo bare åpenbart noe man ikke gjør. Skal jeg liksom skylde på meg selv for at jeg ble indirekte rana eller?
Sist endret av unknown099; 4. desember 2020 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.