View Single Post
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Fy faen så trist. Vente til du er gammel før du lever...
Vis hele sitatet...
Tror du har missforstått litt, man venter ikke til man blir gammel, ting kommer underveis, men altså det er når man er eldre man gjerne har tid og penger til alt.
Altså du har jobbet hele livet og spart opp masse penger, du kan i bunn og grunn gjøre akkurat hva du måtte ønske uten å tenke særlig på økonomien, lyst til å flytte til Mallorca eller reise verden rundt? Do it!

Som en 19-30 åring så har du gjerne ikke jobbet så mye, mulig du fortsatt leier bolig, driver med lappen og ikke har en så veldig godt betalt jobb, mulighetene du har da til å gjøre det du ønsker blir da fort veldig mye mindre fordi det er mye annet som kommer i veien.

Husker når jeg var 19, sleit som faen med å finne jobb, hadde regninger og inkasso til helvete, spiste 1 gang om dagen maks og hadde så vidt råd til noe som helst. Kunne bare drømme om ferieturer, det å dra ut å spise på en god restaurant eller slike ting.
Så ser jeg på min farmor/farfar eller bestefar som fint kan ta seg en ferie hvor som helst når enn det passer dem og som kan spise på restaurant hver eneste dag i uka, så det ligger vel kanskje noe i det?

Sier jo selvfølgelig ikke at det skal være sånn og det finnes jo alltids unntak men