Tråd: Julegaver
View Single Post
Hei godtfolk!

Det nærmer seg jul og mange lurer på hva de skal kjøpe i julegave til familie, venner og bekjente.

Jeg vil gjerne benytte den anledningen til å tipse alle mine medfreaks om å kjøpe julegaver fra humanitære organisasjoner, det finnes både billige og dyre gaver fra organisasjoner som eksempelvis Redd Barna, Kirkens Bymisjon, Plan-Norge og Leger Uten Grenser. Dessverre finnes det mennesker i verden som ikke har det like lett som mange i Norge og julen kan være ekstra utfordrende, selv for mennesker i Norge. Jeg sier ikke at du kjøpe dine gaver fra disse sidene, men det gir for meg mer mening å kjøpe Julekort & Gavelapper fra Redd Barna, enn tradisjonelle julekort du får kjøpt i kjedebutikker.

Sjelden har vel det å gi en gave med kjærlighet gitt mer mening...

For de av dere som mener at slike organisasjoner driver urent kan jeg tipse om https://www.innsamlingskontrollen.no/organisasjoner/ hvor Redd Barna, Kirkens Bymisjon, Plan-Norge og Leger Uten Grenser skårer høyt som godkjente organisasjoner. Hva tenker du om viktigheten av det å kjøpe julegaver fra humanitære organisasjoner? Finnes det noen argumenter mot det å kjøpe slike gaver?