View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av K-Uche Vis innlegg
Jeg forstår deg som kanskje ikke lar deg bli provosert av de som vil vise makt, men for oss litt mer følsome sjeler, som er mer følsomme for bli bemøtt med makt gjør det vondt langt inne i sjela. Det føles grovt ydmykende og slike episoder som det TS nevner hjemsøker meg og blir et uromoment i hverdagen.

Det høres kanskje svakt ut, men husk at vi er alle skrudd sammen på forskjellig måte.
Vis hele sitatet...
Du er ikke svak, du har en lite optimal mental tilstand, og den kan forbedres.
Det er klart dette påvirker deg dypt, det ser jeg i språket du bruker: "Makt" og "grovt ydmykende" er ord jeg hadde brukt på seksuell trakkasering og slike alvorlige hendelser.
Men, det er stadfestet i loven at man må sjekke at kjøperen er gammel nok til å kjøpe tobakk/alkohol.

Problemet blir tatt tak i fra feil ende: Det er TS og du som må arbeide med seg selv. For du kan ikke gå rundt å tro at folk vil behandle deg med den forsiktigheten du beskriver, og i voksenlivet vil man flere ganger få utprøvd sine grenser både på privaten og i arbeidslivet.

Det er ikke sunt å gå rundt med en slik skjørhet, på et eller annet punkt kan det smelle, og det kan være i alskens mulige former: Det kan gå fysisk ut over en selv eller noen man er glad i.

Det er litt stereotypisk men: Man må ha en smule ben i nesa, ellers blir man bare overkjørt resten av livet.