View Single Post
@Flaffersen ts sier jo han VET han vil bli spurt om ID om denne unge mannen er på jobb. Og han føler det er å kaste bort tid. Et kompromiss kan jo da være å ha ID'n klar på strak arm når det blir hans tur i kassen. Det minuttet i bortkastet tid kan sikkert barberes ned til halvparten, eller halvparten av halvparten. Så kan ts få lov til å bli en fjerdedel så irritert og indignert som han blir idag. /joke

@Susannne Ufør en må faktisk også forsøke å se saken fra både butikkens side og fra den ansattes side. Brudd på regelverket kan føre til at butikken ikke lengre får selge øl og tobakk. Og den ansatte risikerer å bli sagt opp. Fyren er jo også veldig ung, og har kanskje ikke fått god nok rutine på dette ennå, så da må det kanskje bare være slik at alle blir bedt om ID? Heller sjekke for mye enn en gang for lite og miste jobben eller at butikken blir nektet å selge øl og tobakk.

Jeg kan jo ikke bare avfeie det du sier susanne, men samtidig så tenker jeg jo at hvor sannsynlig er det at den 18 åring i kasse faktisk er en type som gjør hva som helst for å herje med kundene med overlegg? Slik jeg leser ts sine innlegg så forstår jeg det slik at han føler han blir mobbet av fyren i kassa. Mulig jeg er for enkel til å forstå folk, men jeg ser ikke hva som blir gevinsten til han i kassa ved å bevist forsøke å være dust, det kan selvsagt hende at fyren bare en en diger bølle som får et kick av drama. Men jeg tror kanskje ts overtolker situasjonen og lander på en konklusjon som muligens ikke holder vann. Men en mulighet er jo som du sier å forsøke å snakke med han i kassa en dag det er lite kunder i butikken.

Et eksempel på tolkning er på første side i tråden, der en kom med en spøk, rettet mot både alle leserne i tråden og sikkert også ts. Den spøken ble tolket som et forsøk på fornedre ts. Det jeg forsøker å få frem er at det ikke er gitt at vi tolker alle situasjoner korrekt. Og om man klarer å holde på den tanken så er det kanskje også lettere å akseptere situasjonen slik den per idag er og leve med uten å bli rasende?

Er det helt umulig å finne en løsning så får jo bare ts skjerme seg fra det han opplever som mobbing og kjøpe øl andre plasser eller få det levert på døren. Polet sender vel også varer hjem til folk forresten? Så det er jo alternativer som gjør at ts ikke trenger forholde seg til fyren og da er jo egentlig dette ikke lengre et problem for ts.
Sist endret av _abc_; 5. november 2020 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.