View Single Post
Sitat av livermorium Vis innlegg
Jeg ser det slik at problemet ligger i det at TS TYDELIG og åpenbart stirrer på andre jenters bak.
Ja, det er helt naturlig å se og bli tiltrukket av noe man syntes er vakkert, men det er også jelt på sin plass å lytte til kjæresten sine behov og følelser.
Tviler på at noen syntes det er så sykt morsomt å gå rundt med kjæresten sin ute som tydelig stirrer på andre jenter SAMTIDIG som han leier deg i hånda.
Altså, vil du stirre på andre jenter - slå opp.
Enkelt og greit. Moral er individuelt.

Dessuten, for å snakke fra mitt eget perspektiv som jente; jeg syntes heller ikke det er noe komfortabelt i det hele tatt om jeg merker at en annen person står og stirrer på rumpa mi i offentligheten. Ansikt; helt greit.
Hvis du absolutt har så lite selvkontroll at du ikke klarer å la være, så stirr i det minste i smug.
Vis hele sitatet...

Huff jeg blir litt nedtrykt av å lese slikt. Nå har vi hatt #metoo og endelig fått fokus på virkelige problemer for mange damer. Vi så nylig politistudiner ble oppfordret til "knulletorsdag". Og det skjer er jo voldtekter, og maktmennesker kan fornedre, grafse på og snakke slibrig til de i lavere posisjoner feks i arbeidsliv, politikk eller organisasjonsliv. La oss forsøke å holde fokuset på ting som faktisk er et problem.

Om du misliker at noen titter på deg, så må du kanskje jobbe litt med akkurat det? Det er ikke et overgrep at noen ser på deg. Folk benytter seg ikke av makt, posisjon, økonomisk overtak eller muskelstyrke om de sender deg et blikk.

Om vi skal kjøre opp sånt som dette så ødelegger slikt bare fokuset på problemer som har og som fortsatt rammer alt for mange. Klåing, grafsing, å fornedre andre, presse andre til ting de ikke ønsker eller voldtekter det er alvorlige problemer. At noen synes stjerten din er så vakker at de ikke får blikket bort er ikke et vi problem. Det er et du problem. I beste fall.

Moral? Snakker du om moral i forhold til å kaste blikk etter random personer? På hvilken måte er det dårlig moral? Se menyen men spise hjemme liksom. Nå må vi ikke skape problemer av ting som faktisk er problemer.