View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kanskje er det mer rasjonelt å ta en prat med kjæresten og forsøke å jobbe med den andres usikkerhet, evt. sjalusi heller enn at man bare sier at her er mannen et svin, han ser på damer? Hvilke forventninger har du til det å ha et forhold?

Slå opp fordi han titter på damer men ikke er utro? Moral? Du mener altså det er moralsk forkastelig å titte på vakre mennesker? Er du fjorten år eller?

Hm. Du er ikke komfortabel med at folk titter på rompa di? Åssen vet du om folk titter på rompå di, er du som ugla at hodet nesten snurrer helt rundt? Forsøk å ikke ta deg selv så seriøst. Folk titter. Kvinner som menn. Uansett form på din bakende vil det alltid være noen som finner akkurat din bakdel fortryllende. Ta det som en kompliment. Du er blitt sett, og noen har sett din dyriske side eller kanskje i det minste tenkt på den.

Beklager jenter og damer, men jeg klarer ikke se det store problemet. Ren ni stirring, vel det blir kleint og aller mest kleint for den som ni stirrer. Raske blikk, helt hverdagslig sak og skjer hele tiden og overalt. Stirring og glaning det er vel en form for brudd på den sosiale koden, og om noen henfaller til slikt så er det klart det er rom for forbedring. Men at noen skal gå rundt å føle seg krenket, nei det tenker jeg da retter dere andres oppførsel innover. Kanskje er det bare en kunstner som ser litt ekstra nøye for å memorere dine kurver og linjer slik at det kan overføres til håndens føring av penselen? Kanskje er du en del av en fremtidig separat utstilling i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at hvis noen stirrer på rumpa mi i offentligheten, så er det fordi jeg er vakker? Hvorfor ikke heller se på ansiktet mitt isåfall? Vi er vel mere enn bare en rumpe, er vi ikke?
Det er faktisk slik at ikke alle jenter liker å bli seksualisert på den måten. Det er en ganske ukomfortabel og klein situasjon når du faktisk catcher noen i å stirre på rumpa di. Hvordan skal man reagere for eksempel? Skal man smile tilbake? Ignorere?
Det er åpenbart at alle tar en liten kikk, men det finnes grenser som egentlig ikke burde være så utrolig vanskelig å følge.

Og jeg må få legge til; hva får deg, som en mann, til å tro at du kan forstå hvordan det føles at noen nistirrer på rumpa di i offentligheten som ei jente? Hvorfor skal du ha noe å si angående det?

Det er en grunn til at det finnes egne modeller som fremstilles for kunstnere, ettersom ikke alle er så utrolig komfortabel med det - så det argumentet er ugyldig.