View Single Post
For det første, du er ikke uhelbredelig. Litt vanskelig å vite hva du mener når du bruker det ordet, men det er fullstendig mulig å forbedre ens egen situasjon. Det at du tenker at du kaster bort folkets skattepenger er en depressiv tankegang, hvor man tenker at man ikke fortjener å få hjelp. Prøv å lytt til følelsene dine, det er ikke noe som er rett eller galt.

Videre, det med at du ser på deg selv som stygg er på grunn av din egen selvoppfatning. Jeg kan love deg at det finnes uendelig mange menn der ute som finner deg vakker. Prøv å ikke sammenlign deg selv med andre, du er vakker som du er. Forresten, hva er det som er vakkert? En rett nese? Magre kinn? Det vakre kan være så mye om du tenker på det. Prøv å ikke la media og instagram bestemme hva som er vakkert for deg.

Depresjon er vanskelig, du har sikkert fått mange tips her tidligere, jeg tror, merk jeg er ikke noe helsepersonell, prøv å ikke dvele ved depresive tanker. Prøv å ta deg selv i tanken, "ops, nå er jeg i depresive tankebaner igjen", finn på noe annet å gjøre. Vær obs på at dette ikke nødvendigvis hjelper det underliggende problemet, men er med å hjelper situasjonen.

Jeg garanterer deg at det finnes folk der ute som vil være med deg. Du har ganske enkelt ikke møtt riktige folk til riktig tid. Lover deg at du er alt for selvkritisk, ikke projiser dine egne tanker på andre. Om du fokuserer på dine negative sider gjør ikke nødvendigvis andre folk det!

Av egen erfaring så tror jeg ikke nihilisme er noe du vil begynne med. Prøv å finn en annen livsfilosofi. Hva med å prøve å lese litt om Taosime?