View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns det er litt sykt at dere bagatelliserer dette. Under hvilke omstendigheter er det ok at en lege oppfører seg slik? Hvordan kan dette IKKE være sagt med dårlige intensjoner?
Det er ikke normalt å tipse suicidale pasienter om å kjøre i 200 km/t. Og som du nevner, så skal vel en lege i verste fall kunne inndra førerkortet om det er reell fare for at bilen blir brukt i selvmordforsøk? Og i beste fall er det en sykt usmakelig oppfordring til å bryte loven, mest sannsynlig med implikasjon om at han kan risikere å daue av det, hvis han ønsker å dø.

Jeg syns ikke dette er noe man bare skal legge bak seg uten å klage. Jeg ser ikke hvordan et slikt utsagn kan være noe annet enn flåsete og direkte uforskammet gjort av noen i helsetjenesten. Ganske psycho, spør du meg.

Jeg kan se at det kan være tatt ut av kontekst, men da antar man jo at TS lyver. Det gidder jeg ikke å anta, for det kan bare ts vite.
Men om premisset vi får presentert her stemmer, og legen faktisk sa disse tingene, ville jeg uten tvil rapportert det.