View Single Post
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Det du sier her er nok korrekt. Men det hvis da en person rømmer fra Norge til si Spania.

Hvor lenge tror du det vil vare før vedkommende blir tatt?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg jo ikke ha noen formening om, for det kommer jo helt an på den som er på rømmen pluss/minus flaks. Hva er årsaken til soning? Er forbrytelsen grov nok så brukes nok mer ressurser på å hente deg til soning, pese via kanaler som interpool osv.

Har jobbet i flere land i EU og i det daglige så er det jo ingen som spør om hvem du er og hva du gjør. Men jeg var jo ikke rømling og hadde godt betalt jobb. Problemet for en rømmen blir jo helt sikkert inntekt. Du kan jo ikke benytte dine kredittkort/visa, for elektroniske spor gjør jo at det blir enkelt å vite hvor du er. Hvor mye cash har du med deg når du rømmer?

Du må skaffe husly, ha penger til mat osv. Har du ikke feite stacks betyr det jobb. Og jobb når du er rømling betyr slavejobbing. Du må ta det du får, som andre illegale. Drittjobb til lav lønn.

Om du tenker deg om så er det nok like greit å bare sone ferdig og starte på nytt etter endt soning. Bruke tiden i fengsel til utdannelse eller kompetanseheving og kunne leve uten konstant angst for å bli tatt.

Edit: 1 år og en måned så jeg. Det er bare å melde seg til soning. Ingen vits å utsette.
Sist endret av _abc_; 5. juni 2023 kl. 22:37.