View Single Post
Hei! Jeg kjøpe nylig en ny Mac på Elkjøp. Da jeg kom dit var jeg innstilt på å kun kjøpe Macen og dra, null surr. Men så klarte selger å overtale meg til å ta med pc-support pakken de tilbyr til studentpris, med antivirus, vpn-beskyttelse og gratis reparasjon i tre år dersom noe skulle skje. Det som fikk meg til å si ja, var gratis reparasjon og at de også inkluderte at de stresstestet (eller noe sånt) maskinen før jeg fikk den for å sørge for at den fungerte optimalt uten noen interne feil.

Jeg plukket opp Macen i dag, og når jeg kommer hjem for å bruke den for første gang så innser jeg at de har satt opp et innloggingspassord som jeg ikke aner hva er for noe, de sa nemlig ingenting om dette. Derfor får jeg ikke engang tilgang til Macen. Jeg har forsøkt alle enkle passord som gir mening, men ingen fungerer. Ikke går det an å logge inn uten å skrive inn noe passord heller, ei er det noen hint. Dette er min første Mac, så jeg er uerfaren, men har forstått at jeg kan resette brukerpassordet på egenhånd.

Spørsmålene jeg nå har, er om dette er lurt? Burde jeg heller vente, å heller klage om dette til mandag? Grunnen til at jeg vurderer å vente, er i tilfelle de har surret med andre ting også slik at det heller lønner seg at de alene ordner opp eller bare forteller meg passordet selv før jeg begynner med noe resetting. Jeg var allerede i starten, og er enda mer nå, usikker på om denne pc-support pakken var noe lur idé å inkludere. Om jeg heller bare burde ha kjøpt Macen og fikset alt selv uten at de "satte opp" noe som helst.

Er det noen som har noen erfaring, råd eller tanker rundt dette? Er denne pakkedealen i det hele tatt verdt det?