View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Skjønner hvor dere kommer fra, jeg er IKKE vaksinemotstander, men fack dere alle som kjører på med passiv følelsesmessige angrep å passivaggrisivitet mot dem som reserverer seg! Skam dere sier jeg da!
Vis hele sitatet...
Nei.

Vaksinemotstandere som nekter å hanskes med virkeligheten fortjener ikke at du, eller noen andre, tar dem i forsvar. De er ikke, og bør ikke være, immune mot konsekvensene av sine dårlig informerte meninger, eller å spy dem ut i tide og utide. Det er en fordel at de ikke blir stående uimotsagt, for å sørge for at færrest mulig blir utsatt for mentaldiaréen de kommer med på bekostning av hele menneskeheten.

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Olakari Nordmann å Janteloven med bygdedyrene som følger.
Vis hele sitatet...
Morsomt når man først klager på passiv-aggressivitet og følelsesmessige angrep, og så serverer opp dette. Jeg regner i hvert fall med at det var "angrep" som var hensikten, selv om de aller færreste tar "SHEEPLE!!" særlig tungt.

Det er selvfølgelig også slik at beskyldninger om både jantelov- og flokkmentalitet er skivebom her.
Grunnen til at antivaxxere blir uglesett er ikke at de "tror de er noe", eller at de går mot strømmen per se. Grunnen er at de er idioter, som ved å gjøre idiotiske ting setter andre mennesker i fare.

For det er det som er greia: antivax er ikke bare et symptom på kunnskapsløshet og selvvalgt paranoia. Det er farlig. Folk blir syke, og ender opp med å miste livet eller pådra seg uhelbredelige skader og følgesykdommer, og alt kunne vært unngått.