View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
.... Hver dag er en ny mulighet, eller utfordring, alt etter som. Ingen dager er like, og derfor vil ikke løsningen være en fasit. Kommer da denne frykten eksklusivt i møte med en krevende situasjon? Du holdes gjerne oppe når du vet at du har en 'utløsende' situasjon i vente? Det med å ha en intens frykt for en tenkt situasjon høres ut som et resultat, en bivirkning av panikk-anfall.
Vis hele sitatet...

Å trekke paralleller mot panikkangst på bakgrunn av mine oppgitte problemstillinger virker for meg litt ekstremt. Samtidig så var min depresjon det værste jeg har opplevd og det uten tvil det jeg frykter mest i livet. Men kan det alene utløse panikkangst? Jeg tviler, men vet ikke.

Med fare for å være frekk her; tror du at du har løsningen og taket på tankene når du beskriver at du har en ''intens frykt'' som du åpenbart trenger råd for?
Vis hele sitatet...
Jeg føler absolutt at jeg har løst og håndterer problemstillingen rundt livets vei, meningen og alt det der. Det er mer frykten for å sette seg fast i tilsvarende spørsmål som ikke har bastante og vitenskapelige fasit svar som er avskrekkende nå.
Jeg har taket på de spesifikke tankene som er nevnt i hovedinnlegget, men jeg har ikke kontroll på tilsvarende problemstillinger som kan dukke opp.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har det sånn selv, og i likhet med deg har jeg slitt med det siden barndommen.

Bruker minimum en time, som regel et par og jeg har ikke tall på hvor mange
ganger jeg har ligget hele natta og så sovnet i 06 tiden.

I voksen alder har jeg blitt diagnostisert med ADHD. For meg er det nærliggende
å tenke på det som en mulig grunn til søvnløsheten, men jeg vet ikke om det stemmer.

Eneste gangene jeg sovner med en gang og er ordentlig sliten er etter 2-4 speed opplegg.
For meg har det nesten blitt noe jeg setter like stor pris på som speeden. Ett rituale.
Vis hele sitatet...
Det er uten tvil ADHD inne i bildet, og det hjelper ikke på. En tanke blir fort til tusen, for å si det mildt.
Det kjipe er at jeg dessverre ikke kan få utskrevet medisiner for å håndtere det..

Sitat av Makkapakka20 Vis innlegg
Sliter med veldig mye av det samme selv og det virker som at hver gang jeg klarer å børste av meg tankene om kvelden og ligger å dupper frem og tilbake mellom søvn og våken så skvetter jog opp av tanken om at jeg kanskje ikke våkner opp hvis jeg sovner nå, den eneste "løsningen" jeg har funnet er å sovne til en rolig podcast
Vis hele sitatet...
Podcast funker ikke.. Jeg detter ut i egne tanker etter maks 2minutt å finner på en måte ikke motivasjon eller mulighet til å gå tilbake til historien uten å måtte spole tilbake.

På en 10minutters Youtube video bruker jeg typisk 30 minutter og må spole tilbake 5-10 ganger for å få med meg innholdet.

Tankene flyr så jævlig fort vekk. Det er håpløst frustrerende!
Sist endret av random12345677; 8. januar 2021 kl. 06:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.