View Single Post
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Diagnosen ble verre å leve med etter den ble bekreftet. Det har også blitt jævla mye verre etter jeg begynte på forum. Folk skriver så stygt om Asperger, også de som har det. Så begynte jeg også da. Noen ganger lurer jeg på om jeg har unnvikende pf i stedet. Jeg har Dystymi og unnvikende følger ofte den diagnosen. Men faren min er visst veldig lik meg.. det er også søskenet mitt. Så noe arv med det jo være og personlighetsforstyrrelser arves vel ikke?
Vis hele sitatet...
Kanskje best å prøve å ta lengre pauser fra forum/nett-samfunn innimellom hvis det påvirker selvfølelsen slik. Skjønner godt hva du mener for det er enkelte steder på nett jeg ikke kan være for lenge på uten at jeg begynner å ta til meg all negativiteten og kanskje trekker til meg enkelte negative kommentarer andre skriver om folk jeg kan relatere til/de likegodt kunne skrevet om "en som meg".

Det er mye vi ennå ikke vet helt sikkert om psykiske lidelser. Personlighetsforstyrrelser er komplekse og virker å være en kombinasjon av arv og miljø - ofte trigget av traumer men ikke alltid. Er ikke lurt å henge seg for mye opp i diagnoser at the end of the day. De er til for å gi et navn på en tilstand så man skal kunne gi best behandling men man er jo så mye mer enn sine diagnoser. Dessverre blir jo slikt lett altoppslukende så er jo lettere sagt enn gjort.