View Single Post
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
133
Sitat av moret Vis innlegg
Ah, den klassiske "lær programmering".
De som har hatt suksess med app-utvikling har:
1. Enten kodet siden de var barn
2. Har et eller annet eksepsjonelt hode som forstår programmering på en umenneskelig måte
3. Gått skole og/eller jobbet med utvikling i flere år.

Rimelig naivt å tro at man kan sette av et par kvelder, lære seg koding og så lage en suksessfull app.
Og hvis man trenger å diskutere med venner jevnlig og få teft på programmering tror jeg det er like greit å bare kaste seg på en dataingeniør-utdannelse; sparer fort mye tid på det.

Tiden for utviklere uten skolegang(eller allerede innehar lang erfaring) er over, hvis du da ikke er en eller annen særdeles begavet type; men da hadde du klart deg uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg vil argumentere for å gjøre det man har lyst til, og brenner for. Uansett hva det er.

1 år med IT-studie gjør deg bedre enn 99.9% av befolkningen på et området som er i eksponensiell utvikling. Hvem vet hva vi gjør om 10 år?

1. Finn ressurser (venner, bekjente) som kan hjelpe deg å nå hvilket som helst mål du bestemmer deg for.
2. Failer du, bar! Det er hva du lærer av.
3. Søk ye utfordringer hver dag, ikke bli komfortabel. Om noe svikter, javel- lebron james bommet flere skudd enn han traff. Ikke tro du blir mester på få timer eller dager.
4. Hjernen din er skapt til å lære nye ting. Glem våset om at når du er 25 så er dine vaner og tanker solidifisert. Mennesker har en unik egenskap til å endre nerver og hjerneceller til å tilpasse seg enhver situasjon. ALT avhenger av din VILJE.
5. Du er i kontroll over dine valg. De som er negative er bare innelst i sin egen komfortable mønster. Vær ukomfortabel, ta sjanser, feil, og aldri la noen si hva du kan og ikke kan gjøre.
Det finnes utallige eksempler der ute.

Jeg tok opp programmering som 26-åring, og jeg har utviklet måten eg tenker på- mer enn hele min daffe 'adolecense'.

GJør hva du vil, men gjør det som gjør deg lykkelig og glem alt annet. Du vet best hva som er bra for deg