Tråd: Ny router
View Single Post
Vet ikke om jeg poster i feil tråd her da det er en blanding mellom kjøp av ny maskinvare og nettverk, men det jeg trenger svar på ligger på nettverksbiten så jeg tok sjansen på å poste her

Har i lang tid siklet etter ny router. I dag har jeg en ac68u som jeg har erstattet med hjemmesentralen til Altibox. I dag har jeg en mediakoverter på veggen men vil ta høyde for fiber rett inn i router ved senere anledning. Så routeren skal brukes til den nye TV løsningen hos Altibox og må klare 500/500 hastighet.

Var egentlig ganske bestemt på å ha USG (av ett slag) i og med at jeg har Unifi ac pro fra før. Etter nærmere undersøkelser så har dette endret seg og har nesten siktet meg ut en Edgerouter. Mye pga det virker enklere pluss at jeg får kanskje frigitt en switch (US-8-60W).

Edgerouter ja... Først trodde jeg at jeg måtte opp i nesten 4-5000 kr (Edgerouter 8/pro) men så kom jeg over ER-6 PoE som er litt bedre på prisen og enkelte andre ting som jeg har sett. Spørsmålet mitt er da om denne kan kjøre fiberen fra Altibox rett inn i routeren? Og vil denne da være grei til PoE til unifi ac pro?

På meg så ser det ut som det er dette produktet jeg skal handle men må bare forhøre meg litt her, bedre å gjøre det før kjøpet enn etter?