View Single Post
Sitat av PairADice Vis innlegg
relativt ok prestasjonsbonuser/provisjon. Har vært borti så elendige vilkår som 80 kroner i timen og 50 kroner per solgte abo (eksl. 'angrerne' etc.) utover 6 solgte abo per dag. De sentrene hvor jeg har jobbet og det har vært B2B-avdelinger har disse som regel jobbet med kun provisjon, ettersom kun de aller beste fikk jobbe med B2B (Og dermed var gode nok til å sikre husleie og indrefilet uansett).

Det som ofte er en indikator på slikt er hvordan dette fremstilles i stillingsannonsen. "Gode bonusordninger", "Mulighet for høy lønn" etc. er som regel kodeord for "lønnsmodel som bygger sterkt på provisjon" i min erfaring.
Vis hele sitatet...
1. Hva er ok provisjon? Han jeg snakket med nevnte noe om 1.9, mente han da 1.9% av kjøpet? Firmaet selger noe jeg tror kan bli ganske dyre tjenster.
2. La oss si at jeg får 17500 pr mnd i fastlønn (brutto), bør jeg da stresse om at det kan bli lite?
3. Hva tror du en ny selger som meg kan tjene iløpet av det første året? Har muligheten til å være sleip, og kan gjøre det meste for et salg.

De nevnte at fastlønnen var god, du nevner at B2B for ofte liten fastlønn, men god provisjon, er jeg veldig heldig som har fått et intervju for denne stillingen?