Tråd: Aper
View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ItsMe Vis innlegg
Men ikke positive mutasjoner, som evolusjonen sier noe om.
Vis hele sitatet...
Så det eksprimentet eg lenka til er ikkje positive mutasjoner? Er ikkje evna til å metabolisere nye kjemiske forbindelser ein positiv mutasjon?

Beklager, men du ignorerer fakta om du påstår vi ikkje har observert akkumulasjon av positive mutasjoner. Det er grov løgn, og det er du som lukker auga.
Sitat av ItsMe Vis innlegg
Noe som er observert altså, ikke bygget på tro og antagelser?
Vis hele sitatet...
Eg gjorde det. DU avviste det. https://en.wikipedia.org/wiki/E._col...ion_experiment om du ikkje hugsar forrige innlegg. Antibiotikaresistens er anna trivielt eksempel på mutasjoner som utvilsomt er positive for organismen.
Sitat av ItsMe Vis innlegg
Nei, når du ser et hus så vet du at det har en designer, du tror ikke at det er kommet til av seg selv gjennom evolusjon, pga murstein er mindre komplekst en designeren?
Vis hele sitatet...
Analogien er gal. Vi observerer alt frå enkle, sjølvorganiserande molekyl, til komplekse organismer. Vi veit at mutasjon og seleksjon skjer - det er fullstendig udiskutabelt.

Ut frå det kan vi utleie evolusjon. Og bevise det.
Sitat av ItsMe Vis innlegg
Jeg vet ikke hvordan Gud oppsto, hvordan skulle jeg kunne vite det? jeg må bare henvise til bibelen som sier Gud er evig. Men en må ikke kunne forklare designeren heller, for å se at noe er designet. (se eksempelet gitt ovenfor.)
Vis hele sitatet...
Dette er i ferd med å bli tåpeleg. Så at vi ikkje veit i detalj korleis livet oppsto gjer at evolusjon ikkje er tilfelle. Men at du ikkje veit ein jævla drit om korleis gud oppsto, gjer at gud er sann?

Resten av teksten din er uinteressant, og understreker at du ikkje har forstått evolusjon. Plukk opp climbing mount improbable av dawkins, og les. Eller Tunstad si eminente bok på norsk. Eller Darwin si On the origin of the species. Det finst veldig mykje faglitteratur om evolusjon.