View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jo, for all del. Men eg trur ikkje tekniske mekanismer er rett måte - generelt - for å løyse mellommenneskelege problem. Problemet er ikkje at det går an å mobbe. Problemet er at folk mobber. Å fjerne ein arena er ikkje ei løysing på problemet, det vil vere litt på linje med å stenge flyplassane flya 11. september tok av frå permanent, som løysing på terrorisme.
Vis hele sitatet...
Nei ingen løsning på problemet, men i mine øyne et steg i riktig retning. Om man sammenligner det med et nyoppstartet flyselskap som lar deg reise fritt uten pass kan jeg være enig med analogien din.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og for eit halvår sidan hadde ingen høyrt om appen. Trendane endrer seg kjapt, og eg tippar brukarane vil flykte rimeleg kontant om bruken vert overvaka. Anonymitet er jo eit feature.
Vis hele sitatet...
Ja det tviler jeg ikke på, men det er jo ingen problemstilling for en skole om massene flykter fra appen. Poenget mitt er at om de har muligheten til å strupe majoriteten av slike saker burde man i det minste være åpen for muligheten.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, det er det gjerne ikkje. Men gitt at du overvakar jodel - kva hindrer folk i å bruke mobilnettet, bruke vpn, bruke vilkårleg anna teneste?
Vis hele sitatet...
Sier på ingen måte at man vil klare å hindre alle mulige måter å uttrykke seg anonymt (ikke at jeg er for det). Derimot trenger man ikke å gjøre det enklere enn nødvendig. Av personlig erfaring kan jeg avsløre at en del av disse amøbene ikke har evner til å verken benytte seg vpn eller proxy. Min oppfatning er da at man, ikke ved å fjerne anonymiteten, men ved å vise at man har muligheten til å finne brukeren av appen vil føre til færre slike situasjoner.