View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Round Vis innlegg
Selvsagt både har og vil mobbing foregå på andre arenaer enn på mobilen, men det endrer vell ikke at man burde prøve å slå ned på slike saker uavhengig om man ikke klarer å fjerne alt.
Vis hele sitatet...
Jo, for all del. Men eg trur ikkje tekniske mekanismer er rett måte - generelt - for å løyse mellommenneskelege problem. Problemet er ikkje at det går an å mobbe. Problemet er at folk mobber. Å fjerne ein arena er ikkje ei løysing på problemet, det vil vere litt på linje med å stenge flyplassane flya 11. september tok av frå permanent, som løysing på terrorisme.
Sitat av Round Vis innlegg
Personlig er jeg uenig med at man ikke gjør mye med problemet, da Jodel for tiden er en meget populært app innen mange ungdomsmiljøer. Og jo, jeg tror at noe så enkelt som å "tvinge" de til å skru av WiFi vil være med å luke vekk en stor prosentandel idioter/mobbere.
Vis hele sitatet...
Og for eit halvår sidan hadde ingen høyrt om appen. Trendane endrer seg kjapt, og eg tippar brukarane vil flykte rimeleg kontant om bruken vert overvaka. Anonymitet er jo eit feature.
Sitat av Round Vis innlegg
Man finner mobbere i alle former, men det er ofte ikke de samme mobberne som banker deg på skoleveien hjem som slenger ut rykter og henger ut enkeltpersoner på sosiale medier.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det gjerne ikkje. Men gitt at du overvakar jodel - kva hindrer folk i å bruke mobilnettet, bruke vpn, bruke vilkårleg anna teneste?
Sitat av Round Vis innlegg
Lær opp til å bruke informasjonen fornuftig. Ikke å misbruke den.
Vis hele sitatet...
Og aksepter at teknologi kan brukast på mange måter, og at teknologi ikkje grunnleggande er god eller ond.