View Single Post
Men for å være litt mer seriøs.

Snakk med dem du skylder. Man kommer alltid mye lenger å snakke med dem i forkant enn å grave seg ned å vente på inkasso.

Nå kjenner jeg jo ikke din familie, men jeg skal garantere deg at de setter pris på at du kommer med problemene før det er for seint. Økonomiske problemer er vanskelig å snakke om og noen gjør ganske drastiske handlinger når alt ser mørkt ut. Men tro meg... 24k er en bagatell. (Selv om det ikke virker slik nå)..

Sitat av Mons Larsen Vis innlegg
Halvparten av gjennomsnittsinntekten vil variere fra person til person, det sier seg selv og er ganske utrolig å måtte forklare..
Dette var et forsøk på å eksemplifisere hvor lite 24k er i en større sammenheng.

Jeg tror du skjønner hva jeg mener og hva jeg prøver å få fram...
Vis hele sitatet...
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
24k høres ut som en grei inntekt. Jeg har 20k og egen bolig. Jeg hadde 24-26k utbetalt før og da hadde jeg ca 35-36 før skatt. Skjønner igrunn hva du vill fram til bare virka som du sammenligna de 47k før skatt med det han har utbetalt og skatta på noe som blir feil da en som har 47k før skatt har endel mere enn 24k utbetalt., men jeg spora litt av i tråden nå ser jeg. Sånn er det å være sjukmeldt med lite å finne på.
Nav kan forøvrig hjelpe med å håndtere økonomi også.
Vis hele sitatet...
Vi er nok ganske enige egentlig..

Nav kan hjelpe med rådgivning og sortere problemene litt for deg.. men de "hjelper"deg ikke med annet enn å tydeliggjøre din sak som kan være meget verdifullt i og for seg..
Sikkert forskjell fra kontor til kontor, men de var ikke villige til å hjelpe meg med en vanskelig og urimelig kreditor..

Et lite tips: få en tredjepart til å kontakte kreditor for deg.. Tonen i samtalen blir gjerne litt annen har jeg erfart.
Sist endret av Mons Larsen; 13. januar 2021 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.