View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser den, men hvor ofte driver de på med slike reperasjoner og hvilken tid skulle man eventuelt ha besøkt feks Valkyrien på? Den er vel ca 300m fra Majorstuen. Så om du hopper ned på skinnene og løper mot National så er du der om ikke altfor lenge. Lurer på høyspenning da, om du ser bortifra tog er det trygt å gå bortover slike skinner?
Vis hele sitatet...
Kan ikke spesfikk om denne strekningen, men vil si at det generelt er mye mer arbeid og trafikk enn man skulle tro. Fra min erfaring skal man ikke være alt for lenge på sporet i gjennomsnitt før du risikere å hører susing i skinnene.
Og som nevnt tidligere er Majorstuen et knutepunkt, med hvertfall 5 aktive spor, og er en stasjon alle banene må igjennom for å krysse sentrum.

Alt ettersom hva klokken er, må du også passe på vanlige tbaner. Da disse skal kjøres inn og ut i fra endestasjoner på kveld og morgen. Noen skal kanskje på reperasjon eller vask også. Og alle disse avviker da fra første og siste bane som er oppgitt på Ruter.

Det er også selvfølgelig kamera på Majorstuen T, og kan være relativt mye folk i området rundt tidlig på morgen/natt. Som igjen kan føre til mye pes dersom du blir fanget opp løpende inn i tunellen eller på sporet.

Dette betyr ikke at du ikke rekker løpe 300m mellom hver gang det går arbeidstog. Men at du ikke vet om det kommer to tog på rad, ett om 5min, eller ingen.


Det kan fort være kontroversielt. Men jeg ser ikke på strømskinnene som en trussel, men det er generelt greit å holde avstand for sikkerthetsskyld. Vært diskutert tidligere på forumet også.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Skinna har plastdeksel på toppen, så du kjem ikkje tilfeldig borti den, men det er uansett idiotisk å være nær den. Eg hadde ikkje frivillig bevegd meg nærare enn ein halvmeter ifrå den.
Vis hele sitatet...
Strøm i T-bane skinner på natten?
Kort oppsumert er det strøm i strømskinnen døgnet rundt. De skal være tildekket, men det kan også være feil med disse som gjør at du får strøm om du har riktig uflaks.

Edit: Som siste ord vil jeg si at det selvfølgelig generelt ikke er anbefalt hverken juridisk eller helsemessig å ferdes i sporet, men å bevege seg inn i tunellsystemet grenser mot dumskap i mine øyne. Spesielt dersom du ikke har inside-info om trafikk, generelt god oversikt over tuneller, sjakter eller nødutganger som kan benyttes
Sist endret av KjemikalieX; 11. januar 2021 kl. 10:33.