View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tråden er nå flyttet til Diskusjon, det her er ikke det vi så for oss at Anonymfunksjonen skulle brukes til. For å presisere: Du ER allerede anonym på freak, med mindre du velger å ha ditt ekte navn som brukernavn og/eller bruker epost som du velger å vise på profilen din med ditt fulle navn.
Anonymfunksjonen er laget for mer sensitive tema, som f. eks å innrømme inkriminerende hendelser, dype personlige problemer i forbindelse med rus eller lignende som man ikke vil skal assosieres med sin egen bruker.
Nå kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at å fortelle om en paranormal opplevelse skal være av en så negativ og personlig art at man må bruke det ekstra anonyme laget som anonym-funksjonen gir.

Siden tråden har fått såpass med svar og vi oppdaget den sent får den stå i sin nåværende form med de originale anonyme postene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lisa Williams foredraget på samme messe var utrolig skummelt og treffende. Her snakker vi norske mennesker med helt ekte historier som hyler ut i en sal når hun begynner å treffe.
Vis hele sitatet...
Stikkordet her er "når hun treffer", som kan være veldig sjeldent: Jeg har jobbet på konsertlokaler som hun har hatt show på, tror jeg har vært med på 4 forestillinger. Og det er særdeles smertefullt å sitte der å se hvordan hun dama utnytter etterlatte på den måten. Det hun gjør er "Cold reading" og er en velkjent teknikk blant slike luringer.

Som en person som har sett flere forestillinger med henne så treffer hun sjeldent. Det er nesten litt tåpelig hvor fort og ofte folk "tilgir" feil informasjon fra henne. Man legger lett merke til mønsteret, når hun først treffer på navn, som folk tilgir henne enda mer for p.g.a. språkbarrieren, følger uttalelsene hennes et mønster. Det er liksom ikke mange alternativer: Det er enten en bror, søster, mor eller far og ut i fra navnet vet man jo kjønn, så hun har en 50% sjanse å treffe.
Videre er det ganske generelle opplysninger hun kommer med, og ikke noe særlige dype greier som kunne overbevist meg.

For de som ikke har vært på slike forestillinger så starter hun med å informere om at hun kan ikke mane frem åndene, de kommer til henne, så publikum kan ikke forespørre informasjon om noen, ting "bare kommer til henne i tempoet åndene bestemmer". Man setter allerede her premissene for å gjøre lureriet enklere å utføre.
Så fort hun har kommet frem til navn og relasjonen til personen: f.eks hun treffer navnet på en avdød far til en datter, så er det lett å nevne ting som at hun var en pappas spesielle jente etc etc, og disse små bitene med generisk informasjon slukes rått av desperate folk som har det vondt..

Jeg blir fuckings kvalm av hele søppelet.
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2021 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.