View Single Post
Først og fremst er det positivt overraskende siden mannegruppa Ottar før har promotert voldtektsjokes ol. så det er bra de tar et tydelig standpunkt nå.

Aner ikke hvor mange eller få som følger de på snapchat men å legge ut feil hus i noen minutter er vel ikke helt krise. Tror ikke de fleste følgerne dems er fra Salten og gjenkjente huset utenom tilfeldigvis postbudet, men det er selvsagt uheldig.

Ja jeg syns det er bra, og jeg er ikke enig i at det bør skje kun ved betingelse om at foreligger en juridisk dom først - iom at minst 99 av 100 overgripere går fri. Overgripsoffre har minst rettssikkerhet av alle, overgripere mest straffefrihet av alle i rettsvesenet, og jeg har lenge ventet på en endring av det. Samtykkelov er et eksempel fordi den juridiske definisjonen på overgrep da vil være om personen har gitt eller var i stand til å samtykke og forstår hva man samtykker til eller ikke, og ikke slik definisjonen står i dag må innebære vold eller truende atferd. Det er rapportert fra voldtektsmottakene at 70% av voldtektsofre fryser til som en automatisk ukontrollerbar fight or flight respons som man også ser hos dyr som opplever fare (spiller død) og ikke klarer å kjempe mot sånn at majoriteten av voldtekter skjer uten vold, det gjelder i enda høyere grad overgrep mot barn og mindreårige.

Jeg registrerte at i Tv2 linken TrippyKing la ut at pedomannens forsvarer sier at domfelte ikke ble dømt for voldtekt, men for "seksuell omgang med mindreårige" og selvom det er forskjell på papiret er det like mye en voldtekt i praksis. Barn vet ikke hva sex er eller hvordan de skal reagere, de fryser til og tør og klarer ikke si noe hverken under eller etter overgrepet.

Men fordi voldtektsparagrafen er skrevet som den er pr dags dato og ikke sier noe om offerets posisjon og forståelse av samtykke utenom ved bevisstløshet får altså til og med pedofile overgripere lavere straff enn de skulle hatt! Det gjør meg pisseforbanna, så stem på partier som vil innføre samtykkelov slik riksadvokaten har foreslått og som de har innført i mange andre land de siste årene.

Ok over til dette med uthenging igjen. Jeg mener at når rettsvesenet svikter i å bure og straffe mennesker som er en direkte trussel for folks liv, og når også en del straffede ikke lærer eller rehabiliteres og fremdeles er en direkte trussel for folks liv da er det helt innafor å advare samfunnet og naboer mot dem. Sosial straff kan i sånne tilfeller til og med være enda mere effektivt enn bare en juridisk en. Det blir i mine øyne feil å bruke som motargument at "håper du har rent mel i posen selv" fordi om man røyker hasj eller har bøffa en sykkel, eller gjort brekk hos en gullsmed for den saks skyld, er man ikke en direkte trussel mot uskyldige menneskers liv fordet. Banker man opp en uskyldig må man regne med at ryktene går og man på alternative måter får igjen for det, voldtar man ei dame på fest er man dum om man tror at det ikke skal komme ut og man får igjen steinharde never, spark og sosial utstøting for det, og misbruker man et barn skal alle være helt klar over at det ikke er noe de slipper unna med i stillhet lenger. Samfunnet går fremover og tiden er ute for alt av voldtektskultur, det er ikke innafor å bare skyve det under teppet mere for overgrep blir det bare mer og mer av fordi de har lært at de slipper unna.

Pedofile overgrep og utnytting av barn har eksplodert etter internett kom og det har blitt en så stor business at fattige familier i malaysia ikke har noe annet valg enn å la en bakmann låne barna deres noen timer om dagen(til streaming av overgrep som ofte familien ikke er klar over at foregår) , slik at familien kan overleve med mat på bordet og tak over hodet med godt betalt. I Norge er det også et stort nettverk av pedofile som streamer og deler videomateriale, men de er en like stor trussel de som ikke tilhører noe nettverk. Den naboen som lar nabogutten få leke med hunden sin mot å få kile han på tissen i all hemmelighet tilbake, den gymtreneren som masserer favoritteleven sin litt for nært underlivet og pusher grensen mer og mer og tror at ingen noen gang vil registrere at det er over grensen, den direktøren som hjelper barnevernsbarn og flyktningbarn og får tillitt men gir de penger for å suge kukken hans og groomer de til å tro at det er normalt, den kompisen i gjengen som i fylla eller annen rus skriver til unge jenter på instagram og presenterer seg som modellfotograf og lokker de til å sende nakenbilder og spør 9 år gamle jenter om de er våte. Overgripere er hvem som helst og mange fler enn man tror (1 av 10 har blitt voldtatt, 3 av 10 utsatt for seksuelle overgrep, pluss en haug av mørketall som aldri forteller det til noen, særlig barn!). Derfor syns jeg det er viktig å diskutere holdninger i kompisgjengen. Snakke om det, snakke om hvor grensene går og hva som er greit og ikke, høre andres syn og holdninger for det kan gi en pekepinn på hvem som har farlige skjeletter i skapet eller kan være tilbøyelige til å begå overgrep og samtidig sende dem et signal om at det er holdninger og syn det bare ikke er greit å ha.

I mine øyne er det også helt bakvendt og feil å ønske å beskytte disse avskummene fordi "det vil være pådriver for at de tar selvmord". Det blir som å syntes synd på voldtektsmenn fordi de sitter i fengsel. I saker om seksuelle overgrep er det kun ett offer og det er den som ble misbrukt, det er utallige av barn og voksne som ble misbrukt som barn som har tatt og tar selvmord på grunn av det de har vært utsatt for, det er de som er offeret og ikke overgriperen. Selvom han også skulle ende med å ta livet sitt som følge av å bli uthengt. Jeg tenker: hva faen forventet han når man gjør noe sånt mot et uskyldig barn og menneske?! Det er overgriperne som er voksne og som vet hva konsekvenser er, men de tar et fritt valg om å utnytte, manipulere, groome, misbruke og utøve makt og kontroll mot en i sårbar og maktesløs posisjon. Jeg syns ikke det spor synd på dem!
Sist endret av celtseus; 1. juli 2020 kl. 17:44.