View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke opplevd dette før og jeg har ruset meg mye. Men jeg funker bra om dagene, det går nokk over uansett om alt er veldig uvirkelig, jeg får tanker om å stjele biler eller andre dumme ting fordi ingenting gir mening hvis du skjønner. Føler jeg klikker snart, noen som har opplevd å få veldig rare tanker som man ikke får stoppet? Så vet du ikke om tankene er dine ekte tanker eller tull tanker? Hehe. Vet det høres rart ut. Blir så opphengt i detaljer og krangler med tankene mine. Hold kjeft hold kjeft. Er ikke unormalt det.
Vis hele sitatet...
Høres sunt og bra ut - nei ?

At man føler seg spesielt utvalgt, i kontakt med universet eller kosmiske krefter, gjerne kombinert med at pasienten benekter eller ikke innser det rare/grenseoverskridende selv, brukes ofte for å bekrefte paranoid schizofreni i seg selv.

Måten du formulerte deg på i disse to postene er for meg som et "textbook example", et speilbilde av utallige unge menn jeg har sett som får utløst schizofrent spektrum og psykoser i midten eller sene 20 åra.

Når denne lidelsen først er et faktum, kan man nesten ikke ruse seg uten å utlyse symptomer eller forverring. Man blir den fyren som aldri mer kan ruse seg eller så utløser man den tunge diagnosen sin. Noe man bruker lang tid på å akseptere.

Sinne mot de som påstår at man er syk eller viser faretegn
- oh boy - den går igjen ofte

Deltagelse i arbeidslivet for de som får en slik tung diagnose, gjennomsnittlige levealder, utsikter til et godt materielt liv, alt faller til bunnen i supersonisk tempo.

For all del, dette gjelder sikkert ikke deg. Men hvis det gjelder deg, så er du i en gravalvorlig situasjon. En situasjon der man i helsevesenet fks ville ønsket at du tok sykdommen meget på alvor, og tok grep for å unngå forverring.

Kan handle om år av livet på institusjon
Sist endret av meaculpaUIO; 7. september 2020 kl. 21:44.