View Single Post
Sitat av Lizziemcraiver Vis innlegg
Hei!

Nybegynner i dyrking av afghan feminiserte frø (eller, nybegynner i dyrking generelt).

Trenger noen svært effektive og enkle råd på hvordan jeg kan holde insekter borte fra dyrkingen min. Mistenker at ett blad er blitt spist på av edderkopp (det kryr av edderkopper her). Planten er 3 uker og 3 dager gammel, frem til i går har planten sett meget vakker og frisk ut. Sjekker planten daglig for å ha kontroll på prosessen, når jeg sjekket den igjen nå i dag er det hull i bladkanten på det nederste ordentlige løvbladet. Og bladet er litt gult, ingen av de andre bladene har antydning til å være noe annet enn en frisk grønnfarge. Så hva gjør jeg?

Kan det gule spre seg, så jeg burde rive det delvis gule bladet av stilken eller vil det skade mer enn det hjelper?

Og hva kan jeg gjøre for å unngå at dette skjer med hele planten?

Ser også at det er noen bittesmå insekter i jorden planten min står i. Omtrent så man ikke ser dem med øyet og trolig på størrelse mellom lus og knott. Er disse farlige for planten?

Skulle helst ha lagt ved bilder her så dere kunne sett selv, men vet ikke hvordan jeg gjør det eller om det er mulig

Vil helst ta tak i problemet før noe dreper frøkna mi

Dyrker i mørk, tørr bod på maks 2kvm med innlagt strøm.

Tror jeg fikk til bilde nå om noen av dere får lastet de opp?

Her er bladet der jeg mistenker spist av edderkopp:

Midt i det bildet her er det bittelille insektet som kryper i jorden. Ufarlig?

Og her er planten i sin helhet:
Vis hele sitatet...
Edderkopper ville jeg ikke bekymret meg for. Nekrose på bladet kan komme av mange ting, det hvite insektet kan være et problem, men bilde er ikke godt nok for at jeg klarer se hva det er. Men her er en side med de fleste vanlige insektproblemene relatert til cannabis, gå igjennom den og se om du, som kan se insektene på nært hold kjenner de igjen.

https://www.growweedeasy.com/bugs-pe...marijuana-grow