View Single Post
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Jeg ville ikke ha tystet
Vis hele sitatet...
Neivel? Du bare driter i venna dine? Jeg bryr meg om mine venner, og jeg ville anmeldt ham for å unngå at han blir morder eller at han selv mister livet i trafikken pga av rus.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke tyst. Si heller ifra. Hvis han ekke hører etter? Ikke tyst da heller. Du har gjort ditt.
Vis hele sitatet...
Så du mener altså en slags misforstått "brocode" er viktigere enn om vennen din er levende? Eller at brocode er viktigere enn livet til andre uskyldige mennesker? Se nå for deg at din beste venn støtt kjører bil griseruset. Til tross for advarsler, nestenulykker og faktiske trafikkuhell i ruset tilstand så ser du ingen endring i hans væremåte og han fortsetter å kjøre ruset. På vei bort til deg så kjører han på kjæresten din, og deres felles barn. Resultatet blir at din venn selv blir alvorlig skadet, din kone dør og barnet ditt blir multihandikappet og vil aldri klare seg selv. Hvordan tror du at du vil få det fremover? Du må leve med et barn som alltid vil være sterkt pleietrengende, den venn er lam og din kone er død. Alt for at du skulle være "kompis" og ikke levere bekymringmelding.

Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hvis ikke du ruser deg, hvordan vet du hvor rusa han er når han kjører bil?
Hvordan vet du at det er på grunn av rus han kjørte utfor?
Hvordan vet du at han pakker i seg hva som helst før han kjører bil?

Nei, han skal selvfølgelig ikke kjøre bil rusa, men jeg lukter en som er litt biased og fantaserer.
Vis hele sitatet...
Hvor rusa han er? Så du tenker at det er greit å kjøre bil om du bare er "litt" rusa? Og tror du det hjelper de som evt. blir påkjørt av denne fyren? Den dødelige effekten av å bli truffet av et kjøretøy på nært to tonn avtar ikke proporsjonalt med mengden rusmidler som blir inntatt.

Vil du være en god venn? Da leverer du bekymringsmelding. For da tar du ansvar når kompisen ikke er istand til å selv ta ansvar. Husk at kompisen din kan dø som følge av ruskjøring, selv om ingen andre er innblandet.