View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men hvorfor er livet til denne narkomane ex-kompisen til TS viktigere enn livet ditt? Eller mitt, eller hvem som helst sitt? Når man triller halvannet tonn med stål i høy hastighet ute blant folk, så må man være skjerpa i huet. Er man ikke det, så er det bare et spørsmål om tid før noen blir drept eller kvesta. Det går kanskje bra én gang. Og to, tre og ti. Det går bra hver gang, helt til den gangen det ikke går bra mer. Da får man en liten notis i lokalavisa om at "En sytten år gammel jente ble alvorlig skadet i en trafikkulykke tirsdag morgen". Leser man ingressen også får man kanskje vite at sjåføren jagde drager bak rattet. Det man sjelden får vite er hvordan det går med offeret senere. Alvorlig skada? Det betyr gjerne at vedkommende må tilbringe de sektsi neste årene i rullestol, og nokså ofte som mental grønnsak. Å frata noen førerkortet er å påføre de en ulempe - ja. Men er ikke den ulempen mindre enn den du påfører uskyldige mennesker som ellers kunne ha levd et normalt og verdig liv ved å la det være?

Du er fryktelig bekymra for hvordan det skal gå med denne vennen på kjøret når han mister lappen. Det er fint at du viser denne medmenneskeligheten, særlig for folk mange andre avskriver som søppel. Men hvorfor føler du ikke det samme for oss andre?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at siden TS ikke har noen erfaring selv med hva som foregår miljøet så driver han bare å synser i hva kompis gjør bak rattet, om han har sett kompis sette seg i bilen helt tilbakestående på benzo så er han jo like uansvarlig som kompisen, han sier ingenting om han faktisk har vært vitne til dette og det får meg til å tenke om det han sier kanskje bare er ting han fantasert opp i hode sitt mens han sittet hjemme og ikke visst hvor kompis var eller gjorde.

Og det at TS trenger bekreftelse fra oss gjør det bare enda mer fishy.

Det er faktisk ikke alle som kjører rusa selv om de har et problem med rus. Jeg sett hvor det går når folk på kjøret mister lappen, det hører sjeldenhetene til at de tar seg selv i nakken og order opp i livet sitt, tvert imot så går de som oftest ennå dypere og det tar år før de tar seg sammen, om de noen gang gjør det.

Det sagt, om TS vet med sikkerhet at han faktisk kjører rundt rusa på hasj, kokain, mdma, lsd eller xanax, eller flere på en gang så må han jo bare melde han inn.

Men disse stoffene hver for seg hjemme i stua, til fest eller behag ser jeg ikke problemet med?

Jeg baser uttalelsene mine på at TS ikke vet hva han snakker om fordi det kommer ikke klart nok frem i innleggende hans.