View Single Post
Sitat av Yalla Vis innlegg
Dere må gjerne gå i skyttergraven og beskylde meg for fordommer når jeg snakker av egen erfaring med misbruk og avhengighet.

De beste svarene får jeg fra folk som har erfaring med rus og har lagt det bak seg. De som ønsker å gjøre noe annet med livet enn å ruse seg og skylde på alle andre. Akkurat som i denne tråden så er det ts som blir beskyldt for å være problemet og det er ts som skal tilpasse seg typen sitt rusmisbruk. F*ucked up.
Vis hele sitatet...
Ehhm, vet ikke med skyttergraver, men kanskje du skulle trekke hodet opp fra sanden før du fyrer løs i øst og vest?

Les trådstarters innlegg, og svarene du siterer en gang til. Det er faktisk du som oppfører deg som en fanatisk eks-tobakksrøyker som har sluttet og skal forkynne hvor grusomt tobakk er og hvor dumme de idiotene som bruker tobakk er. Arrogant og fordomsfullt.

Hadde du tenkt deg litt om så hadde du kanskje rettet avskyen din mot de som forårsaker nevneverdige skader på seg selv eller andre med sin rusbruk. Da hadde du jo faktisk vært inne på noe.

I stedet dømmer du alle som bruker rusmidler, inkludert personen denne tråden omhandler. Frekvens og mengde spiller ingen rolle. Nyanser er tydeligvis ikke din greie.

At du ikke klarte å styre ditt eget rusmønster og gikk på trynet får du selv stå for. Selv bruker jeg sprøyter daglig, og vet du hva? Det var mitt valg å begynne med dette i en alder av 28 år, fullstendig klar over konsekvenser dette medfører.

I stedet for å skylde på alle andre sånn som deg, så har jeg faktisk ryggrad til å stå for mine egne valg her i livet. At jeg tar det du kaller dårlige valg behøver ikke bety at alle andre tar disse valgene vet du.

Typen til trådstarter har etter den informasjonen som er gitt hverken rusproblemer eller et ønske om å skylde på alle andre. At ens egen partners sporadiske bruk av relativt lette rusmidler, når hun ikke er tilstede selv engang, skaper sterk angst og depresjon, er det som skurrer her. Det fremstår som litt nevrotisk.