View Single Post
Jeg tror mye av problemet her handler om det å være sjalu. En er ofte veldig glad i en person, og hvis personen føler det samme har en en slags spesiell tilknytning, noe unikt. Når den andre personen har samme følelse for et annet menneske mister en denne yin-yang, effekten og du blir en av flere som er med denne personen, og det er ikke kun tall vi snakker om, det finnes nyanser av hvor høyt en elsker noen, og dersom partneren din elsker noen andre mer enn deg, men fremdeles er litt glad i deg og føler en seg gjerne sjalu.

Når det gjelder sex er jeg helt enig i at det burde være sosialt akseptert, men slik sex fungerer i dagens samfunn er det mye kjærlighet inne i bildet. En kysser, en er sensuell med motparten, deler noe unikt som er innprinta i de flestes hjerner som kjærlighet, og er det jo høy sjanse for at slike følelser utvikles.

Jeg synes at dersom to mennesker som er glade i hverandre og har har sex kan bli enige om at de begge til en viss grad er seksuelt innterresert i andre, så kan en komme til en enighet om at sex er lov med andre uten at en trenger å ha dårlig samvittighet ovenfor det.