View Single Post
Dramatisk tittel kanskje.....men det er nok den harde sannhet. Skal prøve å gjøre en lang historie kort:

Jeg giftet meg med en amerikansk mann i 2011, og flyttet hit i 2012. Planen var å gå igang med papirarbeidet for å få green card, men så mistet mannen min jobben og måtte gjennom en personlig konkurs. Papirarbeidet mitt ble aldri startet. Problemet er at nå har det gått lang tid, jeg har vært her på turistvisum som nå er gått ut for lenge siden.

Mistankene mine er omtrent bekreftet; mannen min vil ikke at jeg skal ha papirer. Han er fornøyd med at jeg er hjemmeværende, nesten aldri går ut og ikke har kontakt med noen.

Det eneste jeg vil er å dra hjem til Norge. Jeg har ingen midler, mannen min skulle hjelpe meg med mine siste regninger da jeg kom hit men det skjedde jo aldri så ikke bare har jeg sperret konto, men også en haug regninger og inkasso hjemme. Ikke har jeg telefon heller.

Det eneste jeg kommer på å gjøre er å kontakte immigrasjon og få meg selv deportert, og det er her jeg trenger litt hjelp. Jeg har nå sendt to mailer til forskjellige USCIS-adresser, men har ikke fått noe svar. Det er mulig man kommer lengre med å ringe, men det kan jeg altså ikke....

Så, bortsett fra å gjøre noe skikkelig dumt for å få meg selv arrestert og deportert, hvordan kan jeg komme meg hjem til Norge, og hvordan kan jeg best oppnå kontakt med immigrasjon i USA via mail?

(det kan hende jeg er helt på villspor når jeg poster her, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger)

Hilsen desperat 27-åring.