View Single Post
Sitat av Mith
Det du gjør er rett og slett å alliere deg med en kompis.
Har kjørt kollektivt hver dag i oslo i snart ett halvt år, blitt sjekka en gang. Da hadde jeg billett. Så du tjener med andre ord 750 spenn hver mnd du ikke kjøper månedskort og må ut med 750 spenn når du blir tatt.
Om du derimot allierer deg med en kompis og oppgir hans personalia når du blir tatt kan jo han stikke ned å klage på bota. Han gjør det samme når han blir tatt og på den måten har ikke sporveien mye de skulle ha sagt. Det bare være høflig når du blir tatt, skyld på at du ikke har med deg lommebok, derfor kjøpte du ikke billett og derfor har du ikke med deg legitimasjon. Så lyver du på deg falsk navn og adresse, kompisen din får regning i posten og stikker ned på trafikanten å klager.
Vis hele sitatet...
Funker ikke. Jeg ble tatt i sommer, og du får boten i hånda med en gang, ikke i posten.

Det funker også sjelden å gå av med en gang du ser vekterne komme. Da jeg ble tatt (på bussen) kom det tre vektere, og de gikk inn hver sin dør, slik at alle som prøvde å gå av ble sjekket. Om jeg hadde visst om det da hadde jeg nok satset på metoden som ble nevnt litt tidligere her med å oppgi personalia, men ikke signere.