View Single Post
Stoffer som amfetamin, methamfetamin, heroin og kokain er ødeleggende og skadelige stoffer både fysisk og sosialt. De er alle svært avhengighetsskapende. Disse stoffer avler frem tunge kriminelle miljøer. De har ingen gode bivirkninger, altså de enger seg ikke som noen form for medisin.
Jeg mener at slike stoffer alltid skal betegnes som ulovelig narkotika og at besittelse, bruk og distribusjon skal straffes hardt (misbrukere i en vanskelig situasjon går litt utenfor her, de mener jeg skal hjelpes, ikke straffes enda mer).
Det bør gå en klar linje for hva som er ulovlig og hva som er akseptert i tråd med hvor skadelig og ødeleggende stoffene er.
Cannabis og psykedelika er på en annen planet i forhold til de overnevnte stoffene og burde aldri nevnes sammen under samme kategori.
Om disse stoffer brukes riktig så kan de faktiskt bidra med å bedre samfunnet og gjøre det tryggere.
Se bla om PTSD pasienter...
Om man tar f.eks cannabis eller moderat dose psykedelisk til rekreasjon, når man f.eks skal ut på byen og dermed bytter dette ut med store inntak av alkohol så blir sjansen mye mindre for at denne personen f.eks. våkner opp i glattcella pga. f.eks voldelig oppførsel.
Og ja, mye kan gå galt med LSD og sopp, derfor jeg sa moderat dose. Om det hadde vært lovlig og helt normalt å bruke rekreasjonelt og medisink/terapeutiskt. Så hadde dosering vært allmenn viten og det hadde vært ren dumskap og ta store doser når en skal ut på byen og være sosial. Ville blitt sett på som like dumt som å drikke seg full på sprit før en går på jobb.
Cannabis og psykedelisk gjør at folk beholder empati og fornuft. Faktisk, så kan de forsterke empati og medfølelse for andre mennesker, dette ville bidratt til et mye fredeligere liv på byen og med mer positivt sosialt samvær og glede.
Medisinsk cannabis erstatter mange andre farligere medisiner også, med lite eller ingen bivirkninger.

Så legalisering av cannabis og psykedelisk. Rekreasjonelt og medisinsk/terapeutisk: JA
Narktotika: NEI. Strengt ulovelig!!!