View Single Post
Trådstarter
894
Nå har jeg vært ute igjen. Ikke så vanskelig å vite hvor jeg har vært når jeg skilter med dette kanskje?



(Valgte å sensurere bildet litt før jeg la det ut)


Stemmer det, ble Hunderfossen denne gangen. Har ikke så mange bilder jeg kan dele dessverre, men legger ut noe.

Ja, ble litt kjøring atter en gang, men denne gangen ble det litt mer avslappet, vi hadde lånt oss en bobil En Rapido, som var helt grei å kjøre. Der var det 4 sengeplasser og vi var 4, 2 voksne og 2 barn. Ja, det var helt greit og vi hadde kvalitetstid sammen som en familie. Så hvor mye ungene blomstret opp lenge før vi skulle kjøre og det varte jammen meg hele turen også. Slik fantastisk glede i barna blir jo vi som foreldre nødt til å ta innover oss, og det er stor smittefare her

Over til det praktiske: Bobilen har 4 sengeplasser som sagt, men etter min mening er den helt kurant for 2, spesielt hvis det er snakk om over lengre tid. Litt stress og flytte på alt hit og dit, inn og ut med ditt & datt. Går for en liten periode til nød, alt er vel en tilvenningssak regner jeg med. Nok om det. Campingplassen (Hunderfossen camping) ligger i gå avstand til hunderfossen, som egentlig var det eneste greie med den. Beliggenheten var rett ved siden av toglinja, toget passerer der midt på natten/ kjempetidlig på morgenkvisten, ja, hvordan vet jeg det.. Det var ikke den aller store plagen og vi visste jo om dette på forhånd. Hadde vi f.eks hatt campingvogn (hvor bilen kunne brukes fritt) hadde vi sett etter annen campingplass i nærområdet. Sanitæranlegget på området vil jeg betegne som bra. Veldig lite lagt opp for barn, men kanskje det ligger en tanke bak det, her er målet å få besøkende til Eventyrparken og that's it.

Hunderfossen ja, joa, ja, jo. Sikkert en veldig grei plass det, kanskje det bare er ungene våres som er litt sære, men det var kun noen få ting hver de fattet interessen for. Noe av det var Il Tempo Extra Gigante, Trollfallet, Eventyrskipet, radiobiler og høydeparken. Noe som også virket litt spennende var rundsnurr og rafting, når jeg sier litt så var det kun noe de kunne tenkt seg men ikke så mye for å stå i kø for det


Trollfallet






Siden Eventyrparken ikke virket så spennende for våres barn bestemte vi oss for å besøke Barnas Gård samme dagen. Dette var mer spennende for våre små. Det er noe med det men de liker dyr. Ikke at det er noe galt i det.














Bare noe av det en kunne se der. I tillegg var det veldig populært blant unger å få lov til å ha kanin/marsvin unger på fanget. Før vi gikk inn kjøpte vi en pose hver med pellets som ungene kunne mate dyrene med. Var litt artig å se emu'ene snappe de rett fra posen. Vel verdt turen

Totalinntrykket fra hele Hunderfossen er bra det, men det finnes vel andre plasser som er ett bedre alternativ for enkelte. Når det er sagt så må jeg nesten si at fallhøyden fra der vi nettopp hadde vært var stor. Vi kom jo direkte fra Bø i Telemark, Sommerland selvfølgelig. Kanskje det var litt derfor en var litt små skuffet også, kan være det.