View Single Post
Sitat av Oddgeirf
atomet: Vi har ikkje hjerne til å tenke så altfor stort. Så å si at Gud har alltid vert klarer ikkje vår hjerne å forstå. Men det er da engang slik
Vis hele sitatet...
"Jeg har ingen gode argumenter men jeg har rett uansett!"

Sitat av Oddgeirf
Dessuten, evolusjonsTEORIEN er bare en teori det og.
Vis hele sitatet...
I vitenskapen får du ikke mer noe mer brukbart en "teori". De "teoriene" (inkludert evolusjon) som vitenskapen har funnet, har vist seg å være ekstremt brukbare og holdbare.

Så nei; du misforstår den korrekte bruken av ordet "teori" i denne sammenhengen.

Og dine argumenter mot evolusjon er ganske så feilaktige. Jeg tror det er ganske sannsynlig at du aldri har overveid teorien og bevisene dens, men nøyd deg bare med å argumentere i fra din gjeldende tro om ting. Viss du vil, så finnes det gode ressurser der ute som kan hjelpe deg å øke din forståelse, ellers er det bare å spørre.

(skulle kanskje svart enda mere konkret på de områder hvor du tok grunndig feil, men det ser ut som om det meste er besvart)

Sitat av L0rdMeL
Det er så lett å rakke ned på de religiøse fordi de overdriver, men overdriver ikke kanskje de fullstendig ateistiske også? Hva er rett og hva er galt?
Vis hele sitatet...
De militante "jeg er vant med å få full aksept for mitt negative syn om kristne at jeg knapt trenger argumenter for å si at de er dumme" overdriver en god del. Oss andre ateister klarer på en kapabel måte å argumenter fornuftig imot kristendommen der det går ann.
Sist endret av Kinseek; 6. desember 2005 kl. 00:32.