View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Så ikke at dette var en gammel post når jeg svarte hen andre, men kanskje du kjenner deg igjen i noe?



Går det 5-7 timer(minst) etter inntak før dette skjer?

Zopiclone gir omtrent de samme abstinensene som det man får av benzodiazepiner, og da er ufrivillige hoderistinger og skjelvinger svært normalt, så jeg tenker umiddelbart at det kan være snakk om abstinenser, iallfall hvis du har brukt dette en stund nå, eller hvis du har brukt lignende ting tidligere(kindling).

På grunn av at Zopitin/zopiclone har svært kort halveringstid så er det er fullt mulig at noen vil begynne å oppleve slike symptomer kort tid etter siste inntak. Hvis dette er tilfellet så kan det være fornuftig å skifte til for eksempel Apodorm/Nitrazepam som har mye lengre halveringstid.
(Det er selvsagt best å ikke bruke noe, men det får være ditt valg)

Noen er mer sensitive i forhold til avhengighet og abstinenser, spesielt ved tidligere bruk/misbruk av andre GABA-stoffer(alkohol, z-hypnotika, benzo), det kan føre til noe som kalles «kindling effect». Med andre ord så kan det føre til at noen blir mer utsatt for abstinenser på grunn av tidligere bruk.
kindling effect
Vis hele sitatet...
Kan stemme ganske godt at det var abstinenser som var årsaken for de forvant etter jeg byttet men nå dukket de opp igjen. Ristet alltid mot høyre side og samme i hendene og stemmen begynte å hakke å nesten stamme på det værste.