View Single Post
Sitat av Grix Vis innlegg
Visa spendon har også enorme gebyrer imo. Tror det er 40kr per kort. Bitcoin-kursen er ganske stabil nå for tiden, så du risikerer ikke å miste penger over natten.

Ferdigbetalte kredittkort kan spores tilbake til hvor du kjøpte det fra, så de får ca. geografisk posisjon. Så kan de hvis det er alvorlig se på overvåkningskameraet fra butikken du kjøpte det hos, og dermed har de bilde av deg. Da er det en ganske smal sak å finne frem til deg. I tillegg regner jeg med de registrerer eller kan registrere IP-adresse og lignende når du kjøper, det kan de ikke med bitcoins.
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo ikke si at 40kr for ett anonymt visakort er et enormt beløp.

Og det skal nok sykt mye til før du blir sporet helt tilbake til overvåkingskamera i kiosken. En mulighet som kun eksisterer i teorien i mine øyne, jeg regner med at det ikke er terrorfinansiering dere driver med.

Og når du overfører penger fra konto for å kjøpe bitcoins blir dette lagret, og du må huske at i Norge kan man bli dømt på indisier, så det skal ikke så mange ledetråder til før man sitter med skjegget fullt av postkasser.