View Single Post
leomeo:
Takk for hyggelig tilbakemelding . Jeg setter veldig pris på at du deler dine opplevelser og erfaringer. Det fikk meg til å smile.

Dette du beskriver med egodød fascinerer meg stort. Jeg håper å komme dit en gang selv, og er på vei gjennom meditasjon og tidligere erfaring med sopp . Jeg kan av og til føle ego forvitre, og da blir alt fokus rettet mot å vise kjærlighet til andre, uten å tenke på hva jeg får igjen for det. Spennende å høre at så forskjellig mengder i gram allikevel kan gi så sterke opplevelser! Kanskje dette med nivåer bare er retningsgivende, og ingen fasit?

Jeg har prøvd meg på litt mikrodosering i det siste, på rundt 0.2g. Der kan jeg styre hva jeg føler og hva jeg vil legge vekt på. Med øynene lukket pleier det å komme opp ukjente tanker og bilder, som gir meg nye assosiasjoner og drar meg rett tilbake til ulike minner fra fortiden. Disse kan jeg velge å gå inn i. Eller jeg kan lukke opp øynene, gå rundt å føle meg litt lettere til sinns eller være ute blant folk.

Sist gang jeg gjorde dette med lukkede øyne poppet et bilde av et gigantisk ekorn opp foran øynene mine, med rødt pistrete hår som stod ut til sidene. Og jeg tenkte, for et ubehagelig bilde å få i hodet. I stedet for å bare fortrenge det, valgte jeg å fokusere på det og la det være fremfor meg, mens jeg observerte det. Og plutselig ble ekornet utrolig lite og ufarlig. Sånn er det jo med det vi frykter i livet også tror jeg. Fortrenger vi og unngår frykten, blir den mye større og ubehagelig. Men ser vi på frykten og aksepterer det som er, forsvinner frykten. Den går fra å være en stor svart tåke som fargelegger hele hjernen og følelsene, til å bli en liten prikk. Så føler jeg får lærdom og innsikt selv på så små doser!

Helt enig med deg at man får aha opplevelser og ser ting i helt nye lys. Og en ting er å tenke seg til ulike ting, men har man først følt det vil det endre livet.
Her og nå er alt vi har!

Ønsker deg alt godt videre på din spirituelle reise!