View Single Post
Skal ingenting til for å bli avlyttet lenger. Har du i tillegg vært domfelt før er det mer komedie enn noe annet hvor lett det er. Er du uti skogen og jakter ulv med kompisene dine nå om dagen kan du bli siktet for org.krim. for noen få år siden fikk de ikke dømt Hells Angels for det engang. Jeg hørte Elden si for en 12-13 år siden til meg, gjør politiet deg til en prioritet, så blir du tatt uansett. Du kan holde på så proft du bare vil, til slutt så sier det stopp. Det er ikke mange kriminelle i Norge som har tjent seg til millionær status og kan pensjonere seg som aldri har vært inne og sonet. Du hører urbane myter om de, og alle kjenner noen "storkarer". Jeg kjenner ingen, og jeg kjenner/kjente folk i de fleste gjengmiljø, mafiamiljø, mcmiljø som er i Norge.

Politiet i Norge er sinnsykt dyktige. De har nok av metoder, krise at vi ikke har noen som taler saken for at de burde ha strengere retningslinjer enn folk som mener at rettsikkerheten i Norge er bra og at de bare burde få dure på. Men det blir jo umulig for vanlige folk som ikke har opplevd hvordan rettsystemet i Norge kan føles, det ser jo jeg også forsåvidt

Det er også helt totalt krise det de har gjort i den hasjsaken du linker til. Hvem vet om de folka hadde gjort den kriminelle handlingen om de ikke ble forelagt et sikkert 'ekstremt godt tilbud' av politiagentene? Hasjen sier de ikke noe om hvor kommer fra i Nederland. Er den kjøpt i nederland? Med andre ord finansiert kriminalitet i nederland også? 50 kilo ut på markedet i oslo. Det generer bra med ekstra kriminalitet med politiets velsignelse det. Folk setter seg i narkogjeld. Folk får juling. Folk bruker pengene de tjener på å selge 5kilo hasj til og kjøpe x antall nye kilo fra andre kontakter.

Eneste grunnen til at de lot den der hasjen bli solgt føler jeg meg helt trygg på er at de vet at nå om dagen er 50 kilo hasj ~3år i fengsel. Og det synes de ikke er nok for de gutta som var involvert. De ville ha de til og slå til på 50+ kilo med hard narkotika så de kunne bure de inne i åresvis. Så da gir de totalt faen i om 50 kilo hasj ble spredd utover gatene. Så skal de samme folka håndheve andre narkotikabrudd når folk blir tatt med par hundre gram hasj og dømme dem for det også. Det er jo en total parodi som blir umulig og ta seriøst. Burde jo være minst like straffbart for de politifolka som lot 50 kilo bli smuglet inn og solgt i Norge som det er for en vanekriminell som nettopp er løslatt som ikke klarte og takke nei til et tilbud gitt fra politiet som sikkert var kanonbra.

Her har du en fin sak om hvordan de styrer på, men hvor faktisk faktum kom frem så folk ble frifunnet;
http://www.dagbladet.no/2009/03/13/n...oliti/5274996/
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...-fri/a/567300/
Flere folk som reiser til nederland og smugler narkotika. Han ene jobber for politiet og har fått deres samstykke i og bare kjøre på med smugling, så lenge det kan finansiere at han kan handle narkotika av folk de virkelig har lyst og ta. Bilen blir stoppet og de blir alle tatt. Informanten er ikke i bilen selv men sitter hjemme i Norge. Folk blir dømt så det synger etter, og informanten blir dratt inn i saken. Først da forteller han at det er politiet som har gitt han tillatelse. Så da blir de som også har GODKJENT dommene frifunnet for politiprovikasjonen. Men hvor mange tilfeller som det her det faktisk finnes er det jo ingen som har peiling på. Har liten tro på at det er det eneste tilfellet. Han som stod frem som informant i den saken der har jo levd med prislapp på hodet og måttet skiftet navn etterpå.

Så nei, jeg heller mot at det må strammes mye hardere inn og alle saksdokumenter burde alltid bli tilgjengelig for iallefall advokater, igrunn all offentlighet og med anonymisering av navn.