View Single Post
Sidenote: Endelig ferdig med Game of Thrones-bøkene, slik at jeg kunne begi meg ut på noe annet.

Hvilken: Ut av ilden av Ingvar Ambjørnsen

Hva: Ingvar Ambjørnsens nyeste bok, handler i korte trekk om en krimforfatter og bransjen rundt. Beskrevet slik hos Cappelen Damm:

«UT AV ILDEN er en underholdende skildring av bokbransjen, og drøfter den stadig økende råskapen som skal til for å holde på et stort publikum. Men dypest sett er det en roman om svik og unnfallenhet, om en forfatter som vet at han ikke har vært tro mot seg selv.»

Hvorfor: Etter å tilfeldig ha ramlet over denne anmeldelsen hos Aftenposten syns jeg det virket som en fin bok, dermed lånte jeg den på mitt lokale bibliotek.

Hvordan: Jeg rakk rett og slett ikke å lese ferdig denne boka på litt under en måned, og kunne ikke forlenge lånet da flere enn meg hadde reservert den. Det er ikke en spesielt stor bok, men en kombinasjon av at jeg har hatt lite tid til overs og at den ikke var spesielt spennende er vel noen av grunnene til at det ikke gikk.

Det er jo en viss fare for at siste halvdel er mye bedre enn første halvdel, men jeg ble hvert fall ikke imponert eller spesielt underholdt av det jeg rakk å lese.
Sist endret av Viva la Opium; 9. juli 2014 kl. 14:26.