View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvilken: Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture, av David Kushner

Hva: Hvordan spillet Doom ble laget: Bakgrunnen til de som lagde det, hva de drev med på forhånd, teknologisk og kulturell utvikling, og hva som har skjedd i ettertid. Merk: Boken er publisert i 2003. Men fortsatt veldig interessant.

Hvorfor: Jeff Atwood skrøt av den, og jeg husket å ha spilt Doom 2 på barneskolen. Mulig Siracusa (se under) også har snakket positivt om den.

Hvordan: Godt. "Steve Jobs" av Walter Isaachsen har blitt heftig kritisert fordi den er… John Siracusa sier det mye bedre. Det er verdt det å høre på.

MoD er det motsatte. Forfatteren har lagt en haug arbeid i den. Den er teknisk, men på en slik måte at moren din skjønner alt det viktige. Den handler mer om samspillet mellom de som er involvert.

Jeg hørte lydboka, lest av Wil Wheaton. En medbeboer krøp ut av rommet sitt fordi han kjente igjen stemmen.

I ettertid så jeg også en del av IGN sin We Play Doom With John Romero (90 min), som var mer interessant fordi jeg hadde lest boka.

[reading… intensifies]