View Single Post
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
@Brekker: Hvor godt yter NZXT-kjøleren? Stock cooleren til Ryzen 2700X er overraskende stille, og kjøler godt når en får på en skikkelig pasta, men jeg synes en lukket vannkjølingsløsning ser ryddigere ut. Jeg har en Corsair H60 montert i min gamle PC, som nå er redusert til media-PC, men har merket at viften på denne går fullstendig bananas under load, selv om jeg omtrent idler den. Noen tips? Ellers en rå build, spesielt GPU'en på vertikalen!
Vis hele sitatet...
NZXT'en kjøleren yter svært godt. Idler på 25ish grader, og under load er jeg alt ifra 40-60 grader alt ettersom hva jeg gjør. Har byttet original pasten med noctua sin, det gjorde ganske stor forskjell. Pumpen er som regel også ganske stillegående med mindre den er på fullt kjør under lengre tid, da kan den være på et helt ok lydnivå. Dette hender ekstremt sjeldent, dog.

Når det er sagt, hvis du skal ha en AIO så er nesten alle sine standard fans som følger med kjølerne, for å si det mildt - ræv. Unntaket er vel Asus sine nye kjølere som kommer med Noctua vifter, eller de variantene fra Corsair som kommer med ML-serie viftene. I min mening blir det litt dumt å gå over til en AIO løsning uten å bytte stock-viftene med noe bedre. Bedre ytelse, og lavere støynivå