View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Ett lite spørsmål fra meg her. Har P2812ac hjemmesentral (denne fjernet og bruker en annen router i stedet) og vurderer den nye tv løsningen til Altibox. Altibox sier jeg kan bruke den hjemmesentralen jeg har til den nye tv løsningen uten å måtte bytte til FMG sentralen. Så lang, så greit..

Så over til selve spørsmålet: Kan jeg da få til å bruke den nye tv løsningen med f.eks Ubiquiti USG?
Vis hele sitatet...
Det kan du. Jeg har egentlig tenkt USG, men leste her i den tråden at Ubiquiti Edgerouter anbefales da den har kraftigere CPU. Unntatt Edgerouter X-SFP dersom du har Altibox 300/300 eller høyere hastighet. Jeg har Egderouter 6P, og den har ingen switchchip. Ble mye plunder med oppsettet, men nå fungerer det strålende. Noen Edgerouter modeller har switch chip, og det gjør det litt enklere mtp oppsett.

Sitat av reprazent Vis innlegg
Hei! Er det noen som har fått den nye Altibox løsningen til å fungerer på asus rt-ac68u ruter? Uten Zyxel som "mellomledd"?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har kastet ASUS routeren på båten til fordel for Ubiquiti Edgerouter med SFP porten.

Selv skjønner jeg ikke poenget med å bruke ASUS router uten ZyXel hjemmesentralen. Din Asus har ikke SFP port Men bare hvis du må ha den, trenger du en mediakonverter til å omforme fibersignaler til kobbersignaler. Har din Asus ikke VLAN støtte, søk etter i dd-wrt forum for egne firmware med vlan støtte. Altibox løsningen krever router med vlan-support.
Sist endret av DrDestructo; 17. oktober 2018 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.