View Single Post
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
635
Takk til alle som bidro her!

En liten update og et spørsmål.

Jeg fikk diagnosen ganske raskt, første timen til utredning var på snaue 20 min, måtte fylle ut et eller to kryss skjema før jeg ble sendt for å ta en blodprøve og måle puls hjerterytme, fikk ny innkallelse når svarene på blodprøvene var kommet tilbake, ikke helt sikker på hva de så etter der, men de kunne konkludere med at jeg er frisk som en fisk!

Neste time var vell på rundt 20min den og, da spurte de litt om hvorfor jeg ønsket medisin nå og jeg forklarte saken og hvordan hverdagen min var, fyren som utredet meg synes det jeg sa virket veldig fornuftig og fortalte at han hadde lest journalen min og sett at jeg hadde en heller tvilsom fortid med rusmidler og sa at hvis jeg skulle bruke medisin så kunne jeg ikke bruke rusmidler og begrunnet det med at det kunne fremkalle eller forsterke bivirkninger, fair enough.
Deretter nevnte han at han hadde lest at jeg hadde et ønske om attentin og at ikke var noe han kunne skrive ut før vi hadde testet ritalin.

To måneder er gått på ritalin nå, 3x20mg og det funker greit, testet 3x30mg en uke, men det førte til flere bivirkninger enn ønskelig så jeg trappet ned igjen og holdt meg stabilt på 20mg, eneste minuset er vell om jeg glemmer morgendosen min så kommer jeg på jobb å er like humørsyk som en stoner som ikke har fått reven sin på noen dager..

Etter siste besøk oss behandler så fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve attentin eller elvanse for å se om jeg merket noe forskjell for å se hva jeg syntes var best, takket pent ja til attentin og driver nå å dabber av ritalin før jeg begynner med attentin.

Så det gikk ganske lett, fikk stilt diagnosen og fikk medisinen jeg ønsket.

Utifra det jeg leser på nett så er deksamfetamin rett å slett amfetamin, et speilbilde av amfetamin.
Si at du har rimelig god speed, hvordan kan den samenlignes med deks?
Sånn typ hvor mange mg tilsvarer deks iforhold til god kvalitet amfetamin?