View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er veldig bra at du har klart å kutte ut de stoffene. Det beste ville nok vært om du klarer å holde deg med sobrilen du får nå, og dermed ville du ikke hatt behov for å fortelle om et pågående rusmisbruk da dette ikke lengre er tilfellet. Men om du sprekker gang på gang så må du nok fortelle om det for å få best mulig hjelp og for å best mulig hjelpe deg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har kutta ut rivotril og amfetamin for godt, og jeg hadde nok ikke overlevd om jeg hadde holdt på særlig lenger for å være helt ærlig. Er bare det at abstinensene enda er der og er helt jævlige men jeg får vel bare holde ut..litt usikker på om det er abstinenser også eller om angsten rett og slett har blitt så ille. Hater amfetamin og hater rivotril, er fast bestemt på at det kommer jeg ALDRI til å røre igjen.

Sitat av kmsc Vis innlegg
Vanskelig å si, er dette ditt første møte med denne psykiateren? Hvor gammel er han/hun?

Det er også vanskelig å si om rusbruken har skylden for alt du opplever, veldig fort gjort at rusmidlene får 100% av skylden selvom det ikke nødvendigvis vil være hovedgrunnen. Likevel er det sjelden at dette forbruket har noe positivt å gi deg. Pøv å få bukt med rivotrilen først, amfetaminen kan du vel bare droppe? Ofte er rivotril en utløser for at man propper i seg mye drugs.

Jeg tror en psykiater/lege/psykolog alltid vil konkludere med at rusmisbruket ditt forer de negative psykiske plagene du har, og det stemmer i mange tilfeller
Vis hele sitatet...
Denne behandleren er opp i årene og erfaren, vil ikke si noe alder konkret egentlig.

Rusmidlene er ikke årsaken til problemene, kanskje snarere et symptom av den. Amfetamin har jeg tatt sporadisk gjennom de siste årene, kanskje 5-10 ganger i året. Ikke noe avhengighet, men bruk - jepp. Har derimot vært pilleknasker så det suser i mange år.

Målet var å kjøpe inn valium for å klare å trappe ned på rivotrilbruket og lette på abstinensene - noe flere her inne vet her hinsides jævlig å ha med å gjøre. Har heldigvis klart å holde meg unna og det er jeg fast bestemt på at skal fortsette, selv om det frister hver dag så har jeg klart noen mnd uten.

Har egentlig slitt lenge med psyken, lenge før jeg rørte noe rusmidler. Det starta med sobril fra legen, deretter gikk det katastrofalt. Må ta dobbel dose sobril idag enn det jeg får foreskrevet. altså 50mg for å i det hele tatt merke effekt, noe jeg antagelig kan takke rivotrilen og aller mest meg selv for.

Jævlig kjipt er det, men har ikke noe annet valg enn å være tålmodig og se om det blir bedre med tiden. Tenker at det kanskje er best å ikke si det, hvis jeg bare holder meg sterk å ikke rører det igjen. Hva synes dere?