View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Stemmer det jeg har hørt at hun-katter er de flittigste jegerne og de som dreper mest? Ble fortalt at han-katter blir late og slakke om de blir kastrert, mens hun-kattene forblir like morderiske uansett hva. Hvilket kjønn på kattene foretrekker de som har gårdsbruk? De som bruker kraftfor har ofte katter for å holde muse-bestanden nede. Kanskje de vet om det er hunnene eller hannene som er de værste morderne?
Vis hele sitatet...
Både og, hannkatter kan bli stuegris etter kastrering, men langt ifra alle gjør det. Mine 2 er slanke sunne individer som gjerne er ute i dager/uker om gangen og såvidt jeg har observert patruljerer de over ganske store områder. Men det er nok veldig individuelt vil jeg tro

Sitat av NATRIX.N Vis innlegg
Katter er vel en av verstingene iforhold til dette med å ta for seg av fauna. Ukritisk på bytte er dem også og 9 av 10 ganger gjør dem det kun for å leke ikke for å spise...
Jeg har i mange år fundert på hvorfor det i det heletatt er lov å ha utegående katt....
Vis hele sitatet...
Oooog så har du de av oss som som funderer på hvorfor det ikke er klassifisert som dyreplageri å ha innekatter