View Single Post
Feminismen glemmer menn, samfunnet glemmer menn. For meg virker det hele urettferdig og jeg tar meg selv i det at jeg behandler kvinner langt bedre en menn. Til og med når jeg ser film. Det er litt tristere nesten hver gang en ung kvinne dør.

https://www.youtube.com/watch?v=x_HL0wiK4Zc

Her har dere en fantastisk film på bare 2 minutter, men den tar opp en del ting menn sliter med i dag, så kan dere tenke dere om. Har dere hørt om disse tingene før? Om ikke, hvorfor?

Sitat av *pi Vis innlegg
Hvis vi nå antar at disse forskjellene er så signifikante at de kan forklare dette, altså at det er de ekstremt smarte mennene som blir sjefer (dette tviler jeg litt på) : Er det helt sikkert at dette bør være den beste predikatoren for suksess?
Vis hele sitatet...
De 2 beste prediktorene for suksess i arbeidslivet er. Intelligens og Planmessighets-fasettene som til sammen er: Kompetanse, Orden, Plikttroskap, Prestasjonstreben, Selvdisiplin,Betenksomhet.

Sitat av *pi Vis innlegg
Kan man se for seg at "mannlige" egenskaper er viktige predikatorer for om du klatrer i systemet, fordi det tradisjonelt har vært menn som bestemmer om du får klatre i systemet?
Vis hele sitatet...
Du må nesten gi et eksempel. Jeg tror de fleste velger ut ifra hva som er mest lønnsomt for selskapet. Menn jobber som regel mer og er villig til å strekke seg lengre for jobben.
Det kan jo være en delaktig grunn.
Jeg tror ikke det er sånn at menn velger menn fordi dem foretrekker menn bare. Kvinner foretrekker menn også i lederstillinger over kvinner.

Har du hørt om Queen-bee syndrom?

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er uten tvil bra å være smart som sjef, men kan det tenkes at noen "kvinnelige" sosiale ferdigheter også kunne vært bra? Kort sagt: Det at en egenskap gjør at du lettere blir sjef er ikke det samme som at du bør bli det. Er menn bedre ledere enn kvinner?
Vis hele sitatet...
Tror ikke kjønn er den mest avgjørende faktoren, men innviduelle faktorer og hvilken type arbeids.

Sitat av *pi Vis innlegg
Synes du dette gir grunnlag for å si at mange kvinner utvikler et hat mot menn av seksuell frigjøring?
Vis hele sitatet...
Syns bare det er forkastelig at mange feminister oppfordrer til dette, når utfallet er at mange blir såret og flere av dem utvikler hat mot menn.


Sitat av *pi Vis innlegg
Og bør vi ikke få vurdere selv hva vi tåler og ikke, eller mener du alvorlig at vi ikke burde hatt (samme grad av) seksuell frihet? Forklar gjerne hvordan du ser for det dette.
Vis hele sitatet...
Såklart? Så rart du stiller spørmålet på den måten. Kan nærmest virke som en liten stråmann.

For meg handler det ikke om tåler eller ikke egentlig. Det handler om hva som er å foretrekke for best psykiskhelse.
Du får ha den seksuelle friheten du vil, men jeg har mer tro på å følge kjærlighet framfor begjær om du vil ha et lykkeligere liv.
Så tror jeg konsekvensene av en slik tilnærming ofte er verre for kvinner, grunnet ting jeg gikk innpå blant annet.


Sitat av *pi Vis innlegg
Har du lest gjennom mine innlegg her? Har jeg vært helt ignorant overfor menns problemer, eller har jeg nevnt opptil flere eksempler?
Vis hele sitatet...

Du innser i allefall at menn har noen problemer og det er bra, men den gjennomsnittligere feminist ser ut til å ha en laaaang vei å gå, om de skal kunne si at denne ideologien handler like mye om begge.
Sist endret av DrPerception; 14. mai 2019 kl. 09:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.