View Single Post
Sitat av exocytose Vis innlegg
La meg ha fornøyelsen av å innlate meg på en vaskeekte konspirasjonsteori. Dine spekulasjoner omkring Russlands skyld og motiv er også en konspirasjonsteori, så her stiller vi på like fot.
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg skriver er støttet av seriøse analytikere, samt Russlands egne handlinger. De har vært desperate etter å få åpnet NS2, og etter sprengningen var de kjapt ute og tilbød seg å bruke den for å forsyne Europa med gass.

Det beviser ingenting, men vi kan tenke oss ham, som så mange andre, grepet av tanken om at alle midler er lov i kampen mot Russland – jf. terrorangrepet og drapet på Darya Dugina – og det er innlysende for ham at dette skader Russlands interesser.
Vis hele sitatet...
Drapet på Dugina var vel ikke et terroangrep, da hun er en representant for Russland og en som blant annet har tatt til orde for folkemord på ukrainere.

Derimot var NS2 ekstremt viktig for Russland.

Hvem har ønsket å se prosjektet stoppet, og allerede truet med å ta saken i egne hender?

Som Biden uttalte i en pressekonferanse sammen med en brydd Olaf Scholz:
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare enda et bevis på at USA ikke sto bak, siden NS2 bare ble delvis skadd. Det var NS1 som ble tatt ut. NS2 ville fortsatt vært i stand tll å levere gass. Takk for at du bekrefter det jeg skriver.

Victoria “Fuck the EU”-Nuland advarte om det samme:
Vis hele sitatet...
Ja, og det var det som skjedde. NS2 ble ikke igangsatt, og er fortsatt ikke igangsatt til tros for at den ville vært i stand til det.

For den kjente økonomen Jeffrey Sachs er det innlysende hvem som står til å tjene på sabotasjen, og han er ikke i tvil om hvem som står bak, noe man, ifølge ham, heller ikke er i resten av verden:

https://twitter.com/0ddette/status/1...DLXDhNzbaWQt-A
Vis hele sitatet...
Dessverre er ikke Sachs særlig troverdig i dette spørsmålet, da han har brukt all sin tid på å fremsette russisk propaganda.

Det handler kort sagt om å slutte å tro og begynne å forstå
Vis hele sitatet...
Vel, da må du finne bedre kilder og faktisk forstå sitatene du bruker, og konteksten. Over her endte du jo med å støtte mitt innlegg, om enn ikke med hensikt.

Sitat av dancingbetty Vis innlegg
Hva er dette? Er det propaganda, er det galskap, hva er det? Og hvorfor dukker det opp i newsfeeden min? https://www.youtube.com/watch?v=5Xmiw5OrStY&t=350s
Vis hele sitatet...
Dette er russisk propaganda, kjøpt og betalt av Russland. Kanalen det er snakk om har tatt feil om alt, f.eks. påstod de først at Russland aldri ville finne på å invadere Ukraina, og da invasjonen først skjedde så insisterte de på at Russland ville kontrollere hele Ukraina innen få dager. Andre gullkorn er da Ukraina bygget opp mot en motoffensiv i Kherson, og kanalen mente Ukraina aldri ville være i stand til å gjennomføre.

Selvsagt legger de all skyld på Ukraina eller USA. For det er visst ikke Russland som er ansvarlig for egne handlinger her. Nei, det er USA. USA er visst krigshisseren, mens Russland bare er en fredselskende nasjon som blir tvunget.

Vedkommende til høyre er enda en russisk propagandist som lyver hele tiden til fordel for Russland.
Sist endret av hemmeligegreier; 18. desember 2022 kl. 19:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.