View Single Post
Sitat av voktern Vis innlegg
Nei. Det er jo et kjempeproblem å lære seg å kjøre uten ekstra mikkmakk, og på den måten kjenne bilens begrensninger. Kjør etter forholdene, ikke hva antiskrensfunksjonaliteten lar deg slippe unna med.

Kan du dekke påstanden om antall kollisjonsputer, spesifikasjonene jeg finner, sier nemlig noe annet:
http://www.toyaris.com/srs_airbags-319.html

Edit: Det ser også ut som tredjegenerasjon Yaris har ESP, så kanskje du kan opplyse oss her også. Argumentet mitt står seg fortsatt fint, uansett.
Vis hele sitatet...
Du ser på instruksjonsmanualen for nord-amerika og senere årgang. Jeg handlet bil i 2006, og da så vi også på Yaris og flere andre. Husker da at antiskrens var et viktig moment, mener at Yaris ikke hadde dette, så det ble Golf. Etter nærmere inspeksjon av bildene ser det ut som om at den har seks kollisjonsputer. Fant dette fra 2009:

Riktignok skal det understrekes at den ansiktsløftede Yaris, som introduseres inneværende måned, blir noe dyrere dagens utgave, som kom på markedet tidlig i 2006. Mens rimeligste utgave ved utgangen av fjoråret kostet drøye 163.000 kroner, vil den nye innstegsprisen bli drøye 173.000 kroner (begge priser før frakt- og leveringsomkostninger, vinterdekk, metallic lakk osv.).


Vi anser imidlertid ikke denne prisstigningen for å være spesielt avskrekkende - tvert i mot. For det første er det helt vanlig at samtlige bilimportører hever prisene med noen tusenlapper i sammenheng med årsskifter. For det andre får den ansiktsløftede grunnutgaven et langt høyere utstyrsnivå enn den har i dag. Alle utgaver av den ansiktsløftede Yaris vil nemlig bli levert med antiskrens (ESP, VSC på Toyota-språk), manuelt klimaanlegg, fjernbetjent sentrallås, elektriske vindusheiser i fordørene og høydejusterbart førersete. Det betyr en betydelig heving av bilens sikkerhets- og komfortnivå.
Vis hele sitatet...
Uansett, så burde sikkerhet være høyt prioritert når man handler bil, og da vinner nok ikke 2007 modell sammenlignet med 2013 f.eks.