View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Vet du, eller er det noe du tror?
Vis hele sitatet...
Jeg vet at folk er late. Dette burde også du være klar over. Og det jeg sa tidliggere, var mine argumenter for hvorfor jeg mener at folk flest ikke kommer til å ta i bruk BitCoins før men har veldig gode tjenester som er enten nesten like enkle å bruke som de vi bruker i dag - eller eventuelt enklere. Man må også gi folk en grunn til å bytte - altså at de føler de tjener noe på det (Folk flest er relativt konservative, og redd for forandringer).

Sitat av Warz Vis innlegg
Hvorfor fungerte overgangen fra cash til kort?
Vis hele sitatet...
Fordi bruk av kort var mye enklere. Folk er late, og dette var mye enklere enn å bruke kontanter.

Sitat av Warz Vis innlegg
Feil. Man kan videresende bitcoins til en bitcoin adresse uten sentral styring.
Vis hele sitatet...
Her missforstod du poenget, ja du kan gjøre det. Om personen som skal betale allerede har BitCoins i en wallet og betaler direkte fra denne. Men om du har pengene dine i NOK og skal betale for en vare - uten å først måtte veksle om og så betale (noe som er for tungvindt) så må man ta i bruk en form for 3. part som automatisk veksler om BitCoins for deg. Denne 3. parten kan fort bli en form for BitCoin-bank, og da får man sentralisering.


Sitat av Douchebag Vis innlegg
Bitcoins er tungvindt å bruke i forhold til mer etablert valuta, men gode løsninger er på vei. Som for eks Armory som kom ut i går: http://bitcoinmedia.com/the-peoples-...armory-client/

Samtidig som mt.gox har utviklet en lettvint betalingsløsning for nettsider: https://mtgox.com/press_release_20120306.html

Det finnes også en del apper til iPhone/Android som kan brukes til å scanne QR-koder for å betale med BTC.

Denne valutaen er såpass fersk (3år), at vi kommer til å se flere gode løsninger fremover etterhvert som valutaen blir mer utbredt.
Vis hele sitatet...
Dette er jo meget spennende å følge med på, og se hva folk kommer opp med av mulige betalingsløsninger.

Sitat av Douchebag
Bitcoins er ikke tenkt som en valuta som skal erstatte de andre valutaene vi kjenner i dag, men som et supplement til disse.
En nøytral mellommann som kan brukes av alle.
Vis hele sitatet...
Dette er sant, jeg mener og at de fleste som kommer til å bruke det kommer til å være enten folk som driver med lysky virksomhet - eller folk som gjør det av ideologiske årsaker (som nevnt før), da tjenesten er mer tungvinn enn å betale direkte med NOK. Og tilbyr lite goder.

Dette er heller ikke hva f.eks. Wars fremstiller det som. Han fremstiller det som den neste store Verdensøkonomien. Altså at folk skal gå over til å bruke dagens valutta til å i stede at BitCoins blir "Main-stream". Det er dette jeg ikke har troen på. Som betalingsmiddel til enkelte tjenester og nisjer (som mikrotransaksjoner - eller til f.eks. Wikileaks) så har det sine bruksområder. Men jeg klarer ikke å se hvordan man skal få BitCoins så populært at man kan gå på butikken å kjøpe melk for de. (Ikke fordi det er Teknisk umulig, men fordi butikkene ikke blir å ta det i bruk).

Sitat av Douchebag
Du sier man ikke tjener noe; siden det bare vil bli gitt ut 21millioner bitcoins EVER, så vil vi få en "naturlig" deflasjon, i stede for inflasjon som vi ser i de fleste andre valutaer.
Så klart er denne delen avhengig av valutaen blir utbredt.
Vis hele sitatet...
Du kan selvfølgelig spekulere i at kursen går opp, og dermed tjene penger. Men når jeg sa "ikke tjener noe på å bruke BitCoins" mente jeg ikke i direkte form av å tjene penger - men at BitCoins ikke tilbyr noe for folk flest som ikke allerede godt etablerte betalingsmetoder tilbyr. Som f.eks. PayPal eller betaling med Visa/mastercard.

Sitat av Grix Vis innlegg
Virker som om mesteparten av de som argumenterer mot bitcoin rett og slett ikke ser fordelene med det, og da går diskusjonen ingen vei. Det er greit at anonymitet, ingen chargeback, desentralisering etc. bryr dere midt i ræven, men det betyr absolutt ikke at bitcoin er dårlig likevel. Jeg driver å selger og kjøper ting på nettet ganske ofte, og bitcoin er for meg en utrolig befriende opplevelse. Har dere lest gjennom vilkårene for paypal og slikt? Helt horribelt, kan ikke forstå at folk bruker det. Selv hvis bitcoin kun hadde hatt idealistiske fordeler hadde det vært nok for meg til å ta det i bruk kontra mange andre løsninger.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke at det ikke er dårlig, det er bare at det ikke er bra nok - eller det løser ingen problemer for folk flest. Tjenesten gir deg veldig liten praktisk nytte - og er bare mer tungvinn å bruke (i hvertfall i dagens form). Og dermed får du ikke folk flest med på å ta den i bruk.

At enkelte ønsker å bruke det er helt forstålig.
Sist endret av etse; 14. mars 2012 kl. 15:56.